آن‌طور که شایسته نظام اسلامی است به فرهنگ نپرداخته‌ایم
کد خبر: 4069619
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
غفوری‌فرد:

آن‌طور که شایسته نظام اسلامی است به فرهنگ نپرداخته‌ایم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دنیای امروز که اسلحه حاکم است، کار فرهنگی مؤثر می‌تواند بر کار نظامی چیره شود، گفت: به دلیل کوتاهی در شناساندن خرده فرهنگ‌ها به‌ وجود آمده،‌ آن‌گونه که شایسته این نظام اسلامی بوده به کار فرهنگی بها داده نشده است

حسن غفوری فرد

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن غفوری‌فرد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نخستین روز از جشنواره فرهنگ‌ ملل که امروز، ۱۸ تیر در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) در شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره فرهنگ‌ ملل فرصتی است برای تعامل و گفت‌وگو بین فرهنگ‌ها و انتقال این پیام به دنیا که ایران عرصه‌ی صلح و آشتی است. شما دانشجویان غیرایرانی سفیر ایران در کشورهای خود خواهید بود تا ایران را که مهد علم، فرهنگ، صلح و آشتی است به مردم در کشورهای مختلف معرفی کنید.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه فرهنگ در نظام‌ اسلامی و دین مبین اسلام اظهار کرد: در این مراسم باید به فرهنگ غنی چند هزار ساله ایران اسلامی و نیز خرده فرهنگ‌های مختلف کشور پرداخت و در کنار آن با فرهنگ کشورهای مختلف که نمایندگان آن در حال تحصیل در ایران‌ هستند بیش از پیش آشنا شد.

غفوری‌فرد با بیان اینکه این جشنواره زمینه‌ای برای آگاهی‌بخشی و شناخت فرهنگ‌هاست، خاطرنشان کرد: تفاوت‌های طبقاتی و عدم‌شناخت بین کشورها فاصله ایجاد کرده و همین‌هاست که منجر به جنگ می‌شود. نمایندگان کشورهای مختلف در بررسی‌هایی که انجام می‌دهند مهمترین عامل جنگ‌ها را جهل و عدم شناخت از فرهنگ مردم کشورها می‌دانند.

وی یادآور شد: شناخت نیازها، ظرفیت‌ها و امکانات هر کشوری سبب می‌شود که برای از بین بردن مشکلات فی‌مابین راه چاره مؤثری اندیشیده شود و دیگر جنگی در این میان رخ ندهد. جشنواره فرهنگ ملل به دنبال شناخت افکار و اندیشه‌ کشورهای جهان است تا با تعامل سازنده به تبادل علم و فرهنگ و تجربه منجر شود.

این مسئول گفت: در دنیای امروز که اسلحه حاکم است، کار فرهنگی مؤثر می‌تواند بر کار نظامی چیره شود. باید در این کارزار نظامی، یک کار فرهنگی با چاشنی هنر، فرهنگ ایران را به جهان معرفی کند زیرا انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و اسلام، دین اشاعه فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح جامعه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اخلاقی که شاهد آن هستیم به دلیل کوتاهی در شناساندن خرده فرهنگ‌ها به‌ وجود آمده،‌ آن‌گونه که شایسته این نظام اسلامی بوده به کار فرهنگی بها داده نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح‌ کرد: جنگ هشت‌ ساله، تحریم‌های فلج‌کننده و پرداختن به زیرساخت‌ها، ما را از کار فرهنگی دور کرده است. سرود سلام فرمانده، نمونه یک کار فرهنگی با چاشنی هنر بود که در دنیا منتشر شد و اثربخشی خوبی از خود به جای گذاشت.

انتهای پیام
captcha