سهمیه‌بندی آرد نانوایی‌های قزوین مورد بازنگری قرار گیرد
کد خبر: 4071513
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

سهمیه‌بندی آرد نانوایی‌های قزوین مورد بازنگری قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: در زمینه سهمیه آرد بازبینی در کل استان باید به وجود بیاید چراکه برخی از نانوایان به اندازه‌ای سهمیه دارند که اگر شبانه‌روزی هم پخت نان داشته باشند بازهم سهمیه آن‌ها تمام نمی‌شود و بنا نیست در زمینه سهمیه‌بندی نان در استان قزوین رانت ایجاد شود.

اعلایی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، روز یکشنبه در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به ارزیابی و رصد هوشمند فعالیت نانوایی‌ها می‌‌توان به این نتیجه رسید که خیلی از آنها به صورت صادقانه و سالم کار می کنند ولی تعدادی از آنها تخلفات متعددی را انجام می‌دهند که به طور قطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع سهمیه‌بندی آرد نانوایی‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: سهمیه‌بندی نامناسب آرد نانوایی‌ها باعث شده تا برخی از نانوایان سود بالایی داشته باشند و برخی دیگر در پرداخت اجاره‌بهای خود هم مشکل داشته باشند که این روند باید اصلاح شود.

اعلایی با بیان اینکه بازرسی نانوایی‌های استان باید توسط جهاد کشاورزی و اداره غله انجام و گزارش آن به بازرسی استانداری ارسال شود تا روند آن به درستی صورت گیرد، اضافه کرد: با توجه به هوشمند شدن سامانه‌های پخت نان در نانوایی‌ها، تمامی اطلاعات مشخص است و باید با توجه به این سیستم جدید، اطلاعات به راحتی جمع آوری و نظارت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مهمترین هدف راه اندازی سامانه هوشمند بررسی تخلفات نانوایان است، گفت: البته این سامانه باید به شکل به روز و به دور از هرگونه مشکل و خلاء نرم‌افزاری کار خود را ادامه دهد تا در این فرآیند هیچگونه مشکلی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه وضعیت نظارت به ویژه در مراکز شهرستان‌ها مطلوب نیست و باید با کمک سامانه‌های هوشمند این نظارت به شکل جدی‌تر و دقیق‌تری انجام شود، افزود: نظارت با استفاده از نیروهای جهادی که مقرر بود در تمامی استان انجام شود تا به امروز محقق نشده و باید تا هفته آینده گزارشی از وضعیت چگونگی به‌کارگیری نیروهای جهادی در جلسه ارائه شود.

انتهای پیام
captcha