شعار محرم و صفر 1401 در تبلیغات اسلامی قزوین، امیدآفرینی است
کد خبر: 4071946
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

شعار محرم و صفر 1401 در تبلیغات اسلامی قزوین، امیدآفرینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: عملیات محرم و صفر امسال در سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع جهاد تبیین و با محور امیدآفرینی انجام خواهد شد، امیدآفرینی ریشه‌ای ترین جهاد در میدان جهاد تبیین است و محور گفتمانی امسال سازمان تبلیغات اسلامی امیدآفرینی است.

پورآرین تبلیغات اسلامی قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف پورآرین، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی قزوین که ظهر سه‌شنبه 28 تیر 1401 در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شعار محوری سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم امسال امیدآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز دشمن بر روی ناامید کردن مردم است؛ بیان کرد: هدف دشمن تحت‌الشعاع قرار دادن مبارزه تمدنی است که توسط مردم در جمهوری اسلامی شروع شده و هدف مقام معظم نیز از اعلام جهاد تبیین در راستای مبارزه با تلاش دشمن در این حوزه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی صحنه مبارزه را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که اقدامات ما در زمینه جهاد تبیین کفایت نکرده و به همین جهت جهاد تبیین به فوریت از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی تصریح کرد: دشمن بر فرایند گام سوم و چهارم شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی یعنی تشکیل دولت اسلامی و جامعه‌پردازی تمرکز کرده و مقام معظم رهبری نیز برای همین جهاد تبیین را امری واجب و قطعی دانستند.

حجت‌الاسلام پورآرین ادامه داد: عملیات محرم و صفر امسال در سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع جهاد تبیین و با محور امیدآفرینی انجام خواهد شد، امیدآفرینی ریشه‌ای ترین جهاد در میدان جهاد تبیین است و محور گفتمانی امسال سازمان تبلیغات اسلامی امیدآفرینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ذیل امیدآفرینی دو محور فرعی نیز تبیین شده است و ترویج فرزندآوری و القای امید به نسل کودک و نوجوان از محورهای فرعی گفتمان امسال محرم در استان قزوین است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دو سال پیاپی مردم به دلیل شرایط کرونایی نتوانسته‌اند در برنامه‌های ویژه محرم شرکت کنند، محرم امسال نیاز به بازطراحی ویژه برای حضور حداکثری مردم دارد تا شاهد بروز موج جدید کرونا نباشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی بسترساز حوزه جهاد تبیین با اولویت امیدآفرینی هستند، اضافه کرد: این محرم اولین محرمی است که پس از توصیه مقام معظم رهبری به جهاد تبیین فرارسیده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت هیئت‌ها در موضوع جهاد تبیین و امیدآفرینی با اولویت تبیین امید به نسل کودک و نوجوان، برگزاری مراسم‌ها و تعظیم شعائر با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، ایجاد بستر در جهت نقش آفرینی نهادهای دولتی و مردمی در ستاد محرم، تحقق خط تبلیغی واحد، پشتیبانی از ارکان هیئت و کنشگران و تبلیغی در محورهای محتوایی و اجرایی، گفتمان‌سازی در حوزه جایگاه ویژه هیئات در لایه‌های واسط و حل مشکلات مردم و دولت از اصلی‌ترین سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در محرم امسال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: شعار محوری عملیات محرم در سراسر کشور شعار «نجات اهل عالم با حسین(ع)است» خواهد بود و راه‌اندازی حسینیه‌‍‌های کودک و همچنین ویژه برنامه احلی‌من‌العسل ویژه دختران نوجوان از کارویژه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در محرم امسال است.

انتهای پیام
captcha