هیئت‌های مذهبی؛ فرصتی برای تبلور عینی جهاد تبیین
کد خبر: 4073115
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰

هیئت‌های مذهبی؛ فرصتی برای تبلور عینی جهاد تبیین

امام‌جمعه موقت استان قزوین با بیان اینکه جهاد تبیین واجب فوری است، گفت: هیئت‌های مذهبی در ایام محرم فرصتی برای تبلور عینی جهاد تبیین محسوب می‌شود.

خضری امام جمعه قزوین به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری، امام‌جمعه قزوین، شامگاه یکشنبه، دوم مرداد در همایش مدیران و ستایشگران هیئت‌های مذهبی استان قزوین که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد تبیین واجب فوری است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند.

وی گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای جهاد تبیین و نصرت امام زمان(عج) است و در همین راستا ستاد هماهنگی و برگزاری محرم و صفر باید تلاش کنند تا هیئت‌ها به فضایی برای یاری امام زمان(عج) تبدیل شوند.

این مسئول با بیان اینکه، اصل و فلسفه وجودی هیئت‌ها برای نصرت امام زمان(عج) است، افزود: در هیئت سه وادی اعتقاد، ارادت و نصرت وجود دارد که هیئت‌های مذهبی باید وارد جریان متصل به این وادی‌ها شوند.

وی تصریح کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی بر قله نصرت و موافق با جریان امام زمان(عج) هستند و در این راه فعالند، برخی هیئت‌ها نیز از اهل بیت، تبعیت می‌کنند اما آن‌طور که باید فعال نیستند و برخی دیگر نیز موافق جریان حکومت اسلامی اما ساکت هستند. بنابراین مسئولان هیئت‌های مذهبی موظف‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و امروز که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور جهاد می‌دهد، باید همه هیئت‌ها فعال شوند.

حجت‌الاسلام خضری در پایان گفت: همخوانی در هیئت، توجه به تولید محتوا در هیئت‌، احیای رجزخوانی، تبلیغات و پوسترهای حاوی پیام، برگزاری روضه‌های خانگی، استفاده از ظرفیت مهدهای حسینیه برای کودکان و دهه نودی‌ها از مواردی است که هیئت‌ها باید به آن اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha