رهروان مسیر قرآنی سلامت نفس دارند
کد خبر: 4073993
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

رهروان مسیر قرآنی سلامت نفس دارند

امام‌جمعه قزوین گفت: مؤمنان تشنه قرآن هستند و آن کس که تشنه قرآن است سلامت نفس دارد، زیرا اشتیاق به قرآن تشنگی را رفع می‌کند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، شب گذشته، پنجم مرداد در گردهمایی فعالان قرآنی که در  اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال درباره پرداختن به آیات قرآن به همه انسان‌ها سفارش ویژه عنوان کرده است و این سفارش برای فعالان قرآنی ویژه‌تر است.

وی با بیان اینکه اگر  بخواهیم حق قرآن را تلاوت کنیم با عمل جزیره‌ای امکان پذیر نخواهد بود زیرا بدون تقوا حق تلاوت به دست نخواهد آمد، افزود: باید در عرصه‌ زندگی مبارزه با نفس، شیطان، منافقین، دشمنان خدا و عمل به جهاد تبیین و جهاد مالی، بیانی، زبانی و تبیینی حق جهاد را ادا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر نام خداوند را گفتند و دل‌هایمان لرزید به این معناست که دین، راه خدا و ائمه هدی محبوب دل ما شده‌ و این مورد جایزه‌ای ارزشمند از سوی خداوند است. مؤمنان تشنه قرآن هستند و آن کس که تشنه قرآن است سلامت نفس دارد، زیرا اشتیاق به قرآن تشنگی را رفع می‌کند. مؤمن مانند درختی که از تشنگی پژمرده است می‌تواند با رجوع به قرآن تشنگی‌اش را رفع کند، اما منافقین ریشه‌هایشان پوسیده شده است و با هیچ روشی تغییر نخواهند کرد.

وی بیان کرد: در آیه 35 سوره نور گفته شده است منشأ نور، خوبی، برکت و خیر وجود خداوند است و اگر دیگران را نور ببینم آن نور تجلی نور خداست.‌ خداوند انسانی که لیاقت داشته باشد را با نور خود هدایت می‌کند و پرودگار ما بیان کرده است اگر از پیامبر که ولی شماست اطلاعت کنید هدایت خواهید شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند وعده داده است انسان‌هایی را که عطش هدایت دارند، جانشان را به نور تقوا منور خواهد کرد. با توجه به‌ معانی آیات قرآن یقین داریم که نور دارای دو وجه یک مصداق قرآن و دو اهل بیت است و نور امامان، نورانی تر از خورشید تابنده در روز روشن است.

وی اضافه کرد: اینکه در عالم اسلام کسانی هستند که می‌گویند کتاب خدا ما را بس است اشتباه است زیرا اهل بیت(ع) و قرآن باید کنار هم قرار گیرند و طبق احادیث اگر قرآن از اهل بیت جدا شود قرآن دیگر قرآن نیست و اهل بیت نیز اگر از قرآن جدا شوند اهل بیت دیگر اهل بیت نیستند.

آیت‌الله عابدینی گفت: اگر غیبت، ظلم، لقمه حرام و کینه و در دل‌هایمان وجود داشته باشد دیگر محبت اهل بیت(ع) در دل ما جای نخواهد داشت. ائمه، قرآن، دین، امام حسین(ع) و مؤمنین در یک جبهه و در مقابل جبهه کفر، نفاق، دروغ، شرک و ظلم است و امیدواریم که همه ما بتوانیم  سربازان جبهه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) باشیم.

انتهای پیام
captcha