جمع‌آوری ۱۹ میلیارد ریال کمک مردمی به جامعه بهزیستی قزوین
کد خبر: 4075086
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

جمع‌آوری ۱۹ میلیارد ریال کمک مردمی به جامعه بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از ۱۹ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در پویش دهه ولایت (عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم) توسط شهرستان‌ها و مراکز تحت نظارت جمع‌آوری و به دست جامعه هدف بهزیستی رسید.

کمکهای مردمی

علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در دهه ولایت، بالغ‌بر ۲۲۲۱ کیلو گوشت به ارزش ۴۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و همچنین ۱۱۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان کمک‌های نقدی و یک میلیارد و ۳۴۷ و ۶۸۰ هزار تومان کمک‌های غیر نقدی توسط شهرودان قزوینی برای جامعه هدف بهزیستی جذب‌شده است.

وی ادامه داد: اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰۱ تومان توسط مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی جمع‌آوری و بین ۱۹۱۹ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی توزیع‌شده است.

این مسئول بیان کرد: خیرین استان قزوین، سرمایه‌های بی‌بدیلی هستند که توانستند بیشترین حمایت را از مددجویان بهزیستی در ادوار مختلف دارند و نه‌تنها در پویش ولایت بلکه در برگزاری پویش پازل همدلی جهت یاری دانش آموزان نیازمند نیز گامی بزرگ در حمایت از کودکان و ادامه تحصیل دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی برداشتند.

وی بابیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان جهت برطرف نمودن مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج، اشتغال به افراد تحت پوشش اداره کل بهزیستی قزوین توزیع شده است؛ افزود: اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف سازمان برسانند. به‌عنوان‌مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش برآید. در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به‌صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه در راستای شفاف‌سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود، یادآور شد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز داشته‌اند و تمامی پویش‌های ارسالی از سازمان بهزیستی کشور با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می‌شود و امیدواریم مردم نیز اعتماد کرده و همکاری خوبی در این جهت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha