خدمت‌رسانی ۶۰ موکب قزوینی در ایام اربعین در عراق
کد خبر: 4077973
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

خدمت‌رسانی ۶۰ موکب قزوینی در ایام اربعین در عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین گفت: ۶۰ موکب خدمت‌رسان قزوینی، در ستاد عتبات برای ارائه خدمت در زمینه‌های اسکان، تغذیه، پزشکی، فرهنگی و خدماتی اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال صدور پروانه هستیم تا مجوز فعالیت در کشور عراق را داشته باشند و اکثریت تاکنون تأییدیه خود را دریافت کرده‌اند.

پیاده روی اربعین

مهدی طاهرخانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال چهار الی پنج میلیون نفر زائر ایرانی برای زیارت اربعین به کشور عراق سفر کنند.

وی ادامه داد: در استان قزوین تاکنون بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر برای این سفر معنوی اعلام آمادگی کرده‌اند که انتظار می‌رود تا روز اربعین، این آمار تا ۴۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین افزود: برای سفر اربعین، تزریق ۲ دز واکسن بیماری کرونا الزامی است و در غیر این صورت از ورود زائر به کشور عراق ممانعت خواهد شد.

وی گفت: ۶۰ موکب خدمت‌رسان قزوینی، در ستاد عتبات برای ارائه خدمت در زمینه‌های اسکان، تغذیه، پزشکی، فرهنگی و خدماتی اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال صدور پروانه هستیم تا مجوز فعالیت در کشور عراق را داشته باشند و اکثریت تاکنون تأییدیه خود را دریافت کرده‌اند.

وی اعلام کرد: فعالیت موکب‌ها از ۱۶ تا ۲۹ شهریور مصادف با دهم تا بیست و سوم ماه صفر یعنی سه روز پس از روز اربعین امام حسین (ع) در عراق آماده ارائه خدمت به زائران هستند.

طاهرخانی گفت: همچنین مشتاقان زیارت اربعین توجه داشته باشند که باید گذرنامه افراد متقاضی تا ۶ ماه اعتبار داشته باشد که در غیر این صورت منع از سفر به خارج از کشور وجود خواهد داشت.

وی بابیان اینکه روادید برداشته‌شده و برای این سفر عوارض خروج از کشور وجود ندارد افزود: مسئولان استان در قالب کمیته‌های مختلف در تلاش‌اند تا زائرانی که مشتاق زیارت حرم اباعبدالله در روز اربعین هستند با کمترین مشکلات و بهترین خدمات بتوانند به سفر زیارتی خود بپردازند.

انتهای پیام
captcha