عمق اثرگذاری «حاج‌آقا ابوترابی» در هدایت اسرا قابل توصیف نیست
کد خبر: 4078979
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
معاون وزیر میراث فرهنگی:

عمق اثرگذاری «حاج‌آقا ابوترابی» در هدایت اسرا قابل توصیف نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از خانه موزه ابوترابی در قزوین گفت: عمق اثرگذاری حاج‌آقا ابوترابی در هدایت اسرا و آزادی آنها قابل توصیف نیست.

حاج‌آقا ابوترابی

به گزارش ایکنا از قزوین، بنا بر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی، بعد‌از‌ظهر روز گذشته، ۲۶ مرداد در بازدید از پروژه مرمت مشارکتی امامزاده‌حسین(ع) اظهار کرد: خوشبختانه طرح‌ها و پروژه‌های مرمتی بزرگی در قزوین در دست اجراست و تعامل با اداره‌کل اوقاف و اموخیریه استان در پروژه‌های مشترک برای حفظ، احیا و باز زنده‌سازی بناهای تاریخی ـ مذهبی و بقاع متبرکه به‌خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه مرمت بخش‌های مختلف مسجد جامع عتیق طی سالیان اخیر افزود: مسجد جامع عتیق بنای بسیار باشکوه و عظیمی در دل بافت تاریخی شهر قزوین است که به همت میراث فرهنگی استان، کارهای خوبی برای مقاوم‌سازی و مرمت این بنا در دوره‌های مختلف اجرا شده است.

اوحدی اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که از محل سفر ریاست محترم جمهور به اماکن تاریخی و بقاع متبرکه تخصیص داده شده و نیز سفر مقام عالی وزارت طی هفته‌های گذشته به استان قزوین، آخرین برآوردها از وضعیت و اقدام‌های عملیاتی صورت‌گرفت. در این پروژه‌ها طی مذاکراتی که با مدیرکل و معاونین اداره‌کل انجام شد، تلاش می‌کنیم با ارائه جمع‌بندی این بازدیدها در حضور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و در زمان‌بندی مشخص آنها را به مرحله اجرا درآوریم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت نیروی انسانی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در استان‌ها افزود: پرسنل خدوم یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور مظلومانه، محترمانه و بادقت بسیار در سخت‌ترین شرایط کاری برای حافظت و صیانت از بناهای تاریخی کشور تلاش می‌کنند که امیدواریم با بازنگری جدی در اعتبارات سالیانه و چارت تشکیلاتی این واحد برای سال ۱۴۰۲ بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات را مرتفع و تجهیزات و امکانت مورد نیاز آنها را تا حد امکان فراهم کنیم.

اوحدی در حاشیه بازدید از خانه‌موزه ابوترابی، با اشاره به ارزش‌های اخلاقی و شخصیت برجسته حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی در دوران اسارات اظهار کرد: آزادی اسرا و بازگشت آزادگان به میهن اسلامی مدیون رهبری حکیمانه حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین صبر و ایستادگی مردم است ضمن اینکه عمق اثرگذاری حاج‌آقا ابوترابی در هدایت اسرا و آزادی آنها قابل توصیف نیست.

وی افزود: اگر وجود با برکت و هدایت‌های ایشان در دوران اسارت نبود، شاید بخشی از تاریخ جنگ و انقلاب با مشکلاتی مواجه می‌شد که بسیار دور از تصور و جبران‌ناپذیر بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث فرهنگی که از آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی است، با بازگویی خاطراتی از مرحوم ابوترابی در دوران اسارت اظهار کرد: خارج از هرگونه مبالغه، تجلی آنچه از اخلاقیات و سیره ائمه در طول تاریخ شنیده‌ایم در وجود حجت‌الاسلام ابوترابی قابل مشاهده بود و شاید ساعت‌ها زمان نیاز باشد تا کسی بتواند شخصیت واقعی و منظومه فکری ایشان را تحلیل کند.

انتهای پیام
captcha