سرانجام دروغ تنهایی و عذاب است
کد خبر: 4080398
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

سرانجام دروغ تنهایی و عذاب است

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه سرانجام دروغ تنهایی و عذاب است، گفت: انسان باید بداند با دروغ متضرر شده و نابود می‌شود.

عباسی استاد حوزه علمیه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی، استاد حوزه علمیه قزوین، شب گذشته، اول شهریور در جلسه تفسیر قرآن کریم بیان کرد: در آیه ۲۷ و ۲۸ سوره احقاف آمده است ما چه بسیار اهل شهر و دیار را که در اطراف شما بودند (به کیفر کفر) همه را هلاک کردیم و آیات (عبرت برای مردم) را به گونه‌های مختلف بیان داشتیم تا مگر (از کفر و گناه به درگاه خدا) باز گردند پس چرا معبودانی را که غیر از خدا برگزیدند، به گمان اینکه به خدا نزدیک شان سازد، آنها را یاری نکردند، بلکه از میانشان گم شدند، این بود نتیجه دروغ آن‌ها و آنچه افترا می‌بستند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خداوند متعال با تکرار آیات و نشانه‌ها حجت را تمام کرده است و انسان با رجوع به آیات می‌توان مسیر رشد و تعالی را طی کند. در واقع هدف خداوند از بیان آیات بازگشت بشر از باطل و حرکت در مسیر صراط مستقیم است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توکل به خدا، بیان کرد: انسان باید کار درست را حتی در سخت‌ترین شرایط انجام دهد و بداند باید تنها به خداوند متعال تکیه کرده و در همه کارها از خداوند متعال یاری بخواهد.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به تأثیرات سوء دروغ در زندگی انسان یادآور شد: سرانجام دروغ تنهایی و عذاب است و انسان باید بداند با دروغ اوست که متضرر شده و نابود می‌شود و دروغ در این دنیا هم موجب عذاب وی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha