دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد گروه‌های مردمی شد
کد خبر: 4087041
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد گروه‌های مردمی شد

فرماندار قزوین گفت: دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد هرچه بیشتر گروه‌های مختلف مردم شد، به گونه‌ای که در دفاع مقدس همۀ مذاهب و اقوام خود را مکلف به حضور در صفِ واحد برای حفظ کشور اسلامی می‌دانستند.

دفاع مقدس

به گزارش ایکنا در قزوین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، عباس کاظمی، فرماندار قزوین، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس صحنۀ بروز افتخارات، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و از ماندگارترین حماسه‌های ملت انقلابی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است که به لطف همدلی مردم پدید آمد.

وی افزود: قبل از دفاع مقدس ما حتی برای تهیه سیم خاردار به کشور‌های دیگر وابسته بودیم اما به برکت انقلاب اسلامی و همراهی مردم توانستیم به درجات بالای تولید دانش نظامی دست پیدا کنیم، در واقع رمز پیروزی دفاع مقدس حضور بصیرانه مردم و ماندن پای انقلاب است که برخاسته از روح‌ایمان و وحدت بود.

فرماندار شهرستان قزوین بیان کرد: دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد هرچه بیشتر گروه‌های مختلف مردم شد، به گونه‌ای که در دفاع مقدس همۀ مذاهب و اقوام خود را مکلف به حضور در صفِ واحد برای حفظ کشور اسلامی می‌دانستند.

وی یادآور شد: دفاع مقدس دستاورد‌های بی‌نظیری دارد که همواره باید از آن‌ها حراست کنیم و در عرصه‌های گوناگون از آن‌ها بهره ببریم؛ شناخت توطئه دشمن، تقویت همبستگی، تأکید بر مشترکات دینی از ویژگی‌های اساسی دفاع مقدس است که امروز نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

کاظمی تأکید کرد: امروزه دشمن با ایجاد تعارض و اختلاف سعی در ایجاد نا امنی دارد، در شرایط حساس کنونی شاهد تهاجم سازمان‎یافته فرهنگی دشمنان علیه بنیان‌های فکری نسل جوان، داشته‌های اعتقادی و معنوی و تمرکز بر زیر سؤال بردن فرهنگ دفاع مقدس و تلاش برای تحریف وقایع آن هستیم.

وی بیان کرد: دفاع مقدس مانند گنجینه تمام نشدنی است که می‌توان با اتکا به دستاورد‌های آن با انواع تهدیدات احتمالی دشمنان مقابله کرد، دشمنان امروز از پا ننشسته‌اند بلکه از جنگ نظامی مأیوس شده‌اند و در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی مشغول توطئه و جنگ هستند.

فرماندار شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: الگوسازی از خالقان حماسه دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس، بهره‌مندی عالمانه و هوشمندانه از تجارب و دستاورد‌های دفاع مقدس، آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به توطئه‌های دشمنان و تقویت ‌امید به آینده و رفع ابهامات در مسیر تحقق اهداف، نقش تعیین‌کننده‌ای در شکست دشمنان دارد.

وی یادآور شد: دفاع مقدس زمینه‌ساز نهضت بیداری اسلامی و احیای مکتب سازنده اسلامی در جهان شد و توانست معادلات جهانی را در زمینه‌های مختلف برهم زند، دفاع مقدس دستاورد‌های عظیمی دارد که لازم است هر ساله این دستاورد‌ها را یادآوری کنیم.

کاظمی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و ایجاد محدودیت‌ها ترافیکی یادآور شد: برای روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور به مناسبت مراسم رژه نیرو‌های مسلح تدابیر ترافیکی در شهر قزوین در نظر گرفته شده است، از این رو فردا از ساعت ۷ تا ۹:۳۰ صبح از بلوار شهید بهشتی میدان قدس تا تقاطع شهید بابایی مسدود می‌شود.

فرماندار شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: ادارات دولتی شهر قزوین، مدارس و دانشگاه‌ها به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و بیمارستان‌ها نیز با ۲ ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند، جشن شکوفه‌های مدارس نیز بعد از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha