دفاع مقدس معادلات جهانی جنگ را برهم زد
کد خبر: 4087077
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

دفاع مقدس معادلات جهانی جنگ را برهم زد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس معادلات جهانی جنگ را بر هم زد گفت: سردمداران جهان پیش‌بینی می‌کردند صدام پیروز میدان است اما مؤلفه‌هایی این ورق را برگرداند و موازنه جنگ به نفع ایران تغییر پیدا کرد.

دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ محمد امیری‌‌مقدم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک‌ میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در استان قزوین که امروز، ۳۰ شهریور در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز آغاز دفاع مقدس اظهار کرد: سردمداران جهان پیش‌بینی می‌کردند که ایران توان مقاومت در برابر ارتش عراق را نخواهد داشت و صدام پیروز این میدان است اما مؤلفه‌هایی این ورق را برگرداند و موازنه جنگ به نفع ایران تغییر پیدا کرد و دفاع مقدس معادلات جهانی جنگ را بر هم زد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: امروز این ایام را گرامی می‌داریم و در همین راستا، در این هفته ۱۰۰ عنوان برنامه با ۴۰۰ فعالیت برگزار می‌شود.

وی افزود: رژه حماسی نیروهای مصلح، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان، دیدار از خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا و بازسازی عملیات کربلای چهار در تیپ ۸۲ سپاه ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است. تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان در دستور کار قرار دارد که ۱۲۰ نفر از آن‌ها از یگان‌های متعدد نظامی و انتظامی استان هستند. رونمایی از چهار عنوان کتاب تألیف شده در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از دیگر برنامه‌های این ایام بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: «راز گل لاله»، «مثل یک شمع» و «بوی بهشت» خاطرات خواهران شهداست که توسط رها سادات موسوی به رشته تحریر درآمده است. همچنین کتاب «مهربان مثل باران» خاطرات همسر شهید سید هاشم هاشمی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

لزوم رعایت اخلاق در برخورد با معترضان

در ادامه این برنامه، سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه‌ صاحب‌الامر(عج) تأکید کرد: امام خمینی(ره) برای سربلندی ایران در برابر فتنه‌های داخل و خارج، اسلام را برای دفاع از کشور به میدان آورد و لفظ مقدس و دفاع را به این جنگ تحمیلی، بخشید.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌های مختلف سده اخیر به ذلالت مستکبران و ظالمان ختم شده است، اما هنر امام خمینی(ره) و پیشکسوتان دفاع مقدس، ایران را عزیزتر از ایام قبل از جنگ کرده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: هنر مردان خدا شهادت و شهیدانه زیستن است و اگر هزاران سال هم بگذرد عاشورا، کربلا و دفاع‌مقدس رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی تمام شدنی نیست.

وی اظهار کرد: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ایران به ملت‌ها جرئت آبرومندانه زیستن دادند و در سراسر جهان کسانی‌که پای باورها و شخصیت انسانی خود ایستاده‌اند چشمشان به قله‌های فتح‌شده ملت ایران است. این مسیر قطع نخواهد شد و این راه پرافتخار نسل به نسل پیش خواهد رفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: فراجا مقتدر است و متعهد به اخلاق اسلامی است و این تعهد دستان ما را بسته است چراکه ما تکلیف داریم با رعایت موازین اخلاقی، افراد معترض را به مسیر درست بیاوریم.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس، زبان صادق انقلاب هستند و ضروری است در جامعه پویاتر از گذشته عمل کنند. ما نیز اهل تدبیر و خرد جمعی هستیم و از پیشکسوتان آموخته‌ایم که با مبانی دینی به میدان بیاییم.

رفیعی‌آتانی در پایان گفت: در روز گذشته با تجمعات خیابانی روبه‌رو بودیم، در این میان فرماندهی انتظامی جمهوری انتظامی پیام مدارا داد که باید به این نیروی انتظامی افتخار کرد. ما از مدارا کردن با افراد ناآگاه و معترض خسته نمی‌شویم و تمام قد از رهبر فرزانه خود پیروی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha