اجلاسیه ائمه‌ جمعه استان قزوین برگزار شد
کد خبر: 4088995
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

اجلاسیه ائمه‌ جمعه استان قزوین برگزار شد

اجلاسیه ائمه‌ جمعه استان قزوین نهم مهر در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد.

اجلاسیه ائمه‌ جمعه استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در اجلاسیه ائمه‌ جمعه استان قزوین که نهم مهر در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: در باب فتنه‌ها مواردی را عرض خواهم کرد که اگر ما به این موارد توجه نکنیم، گویا شکر لازم را انجام نداده‌ایم، دشمنان ما اکنون که همه نیروهای خود را روی هم گذاشته‌اند، در کشور ما چه کرده‌اند؟ ما چه کرده و چه می‌کنیم؟ ما به صورت نقطه‌زن پایگاه‌هایشان را می‌کوبیم، ما در ارکان کاخ‌های ظلم و ستم تزلزل به وجود آورده‌ایم، آن‌ها هم آمده‌اند سطل‌های زباله ما را آتش زده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: چقدر باید خدا را شاکر باشیم که ما در کجا بودیم و اکنون در کجا قرار داریم، آن‌ها کجا بودند و اکنون چقدر سقوط کرده‌اند و کارشان به کجا کشیده است، این‌ها دیدنی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مقتدرانه دستگاه قضایی را مخصوصاً در استان خودمان قدر می‌دانیم، این عملکرد دستگاه قضایی برای ما دلگرمی است، مطمئن هستیم که کم نمی‌گذارید و هر کاری که لازم است را انجام می‌دهید.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خدای متعال در آیه ۲۱۷ سوره بقره فرمود «وَالفِتنَةُ أَكبَرُ مِنَ القَتلِ وَلا يَزالونَ يُقاتِلونَكُم حَتّى يَرُدّوكُم عَن دينِكُم إِنِ استَطاعوا» و در آیه ۱۹۱ این سوره نیز فرمود «وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ»، وقتی تجزیه و تحلیل می‌کنیم می‌بینیم که در فتنه شرف و ناموس مردم به مخاطره می‌افتد و امنیت در خطر قرار می‌گیرد، اموال به آتش کشیده می‌شود، بسیاری اتفاقات می‌افتاد که یکی از آن‌ها نیز قتل است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اگر ما این آیه را بشنویم و کوتاهی کنیم و بعداً فتنه دیگری به مردم آسیب برساند، همه ما مدیون می‌شویم، برای اینکه خداوند در آیه ۱۹۳ سوره مبارکه بقره راجع به فتنه می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّی لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ»، با فتنه‌گران باید این‌طور برخورد کرد و اینجا دیگر جای رأفت و رحمت نیست.

وی یادآور شد: لذا این‌هایی هم که هیچ تقصیری نداشته‌اند و فقط تحت تأثیر احساسات در اغتشاشات حاضر شده‌اند، همان‌ها هم لازم است بفهمند احساسات چیزی نیست که آدم بخواهد دنبال آن راه بیفتد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: همواره باید فعالیت‌های اثرگذار در جامعه داشته باشیم، هر کدام از اثرگذاران چه کرده‌اند که وقتی فتنه می‌شود گاهی همان آدم‌هایی که باید بیایند مدافع نظام و دین باشند، همان‌ها عامل شیاطین می‌شوند، البته راهپیمایی مقابله با فتنه بسیار ارزشمند بود و قدردان ملت هستیم، برای اینکه خیلی با اقتدار و بصیرت به میدان آمدند، ولی هر چقدر فعالیت ما بیشتر شود تعداد تحت تأثیر قرار گرفته‌های فتنه کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در میان بزرگان نیز متأسفانه برخی‌ها سکوت کردند، بیانیه برخی افراد نیز بوی فتنه می‌داد، ما باید حواسمان به این موارد جمع باشد، برخی نیز که به نفع نظام بیانیه دادند گلایه جدی بر بیانیه آن‌ها وارد است که چرا در بیانیه‌های خود قائمه نظام یعنی رهبر که ستون و عمود خیمه انقلاب است نامش نیست، این خیلی خسارت‌بار است و پیام بدی دارد، ما باید به این‌ها توجه داشته باشیم، حتی شده با نامه دادن و تذکر دادن این موارد را بگوییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این تذکرها گاهی اثرگذار است، ما موظفیم یک جاهایی که لازم است این تذکرها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۶ سوره مبارکه اسراء می‌فرماید «وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا»، این آیه بسیار تهدیدکننده است که اگر جامعه‌ای به زیاده‌خواری، حرام‌خواری، بیت‌المال خواری، زمین خواری‌ها، خیانت‌ها و جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد، بی‌تفاوت باشد، برخی زمین‌ها که شهرک شد و قرار بود منطقه گردشگری شود اما تبدیل به ویلا برای قشر خاصی شد، آسیب زننده است، همه هم این را روشن و واضح می‌دانند، مردم در دلشان می‌گویند چرا این‌ها باید در ویلای میلیاردی زندگی کنند و ما اجاره‌خانه هم نتوانیم بدهیم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما باید روی این‌ها دقت کنیم، این‌ها بسترساز و زمینه‌ساز فتنه‌های آینده هستند، این‌ها مثل آتش زیر خاکستر هستند، بیاییم همه همت کنیم که مردم ما دو شکل نشوند، طبقاتی نشوند، جامعه ما به هیچ عنوان تحمل این معانی را ندارد، رهبر ما از ما مطالبه می‌کند و از ما می‌خواهد که ما نگهبانی امین برای ایده‌ها و آرمان‌های ایشان باشیم، ما نیز باید حواسمان را به این موارد جمع کنیم.

انتهای پیام
captcha