تقوای الهی ریشه وحدت است
کد خبر: 4090123
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

تقوای الهی ریشه وحدت است

امام‌جمعه قزوین گفت: تقوای الهی زیرساخت، سرمایه و ریشه وحدت است؛ زیرساخت شرف ملت‌ها تقوای الهی است؛ زیرساخت امنیت که همه اکنون خوب قدر آن را می‌دانند تقوای الهی است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، 15 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کهر در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: تقوای الهی زیرساخت، سرمایه و ریشه وحدت است، زیرساخت شرف ملت‌ها تقوای الهی است، زیرساخت امنیت که همه، اکنون خوب قدر آن را می‌دانند تقوای الهی است.

وی ادامه داد: خداوند به برکت انسان‌های باتقوا سایه بابرکت امنیت را در جامعه شامل حال مردم می‌کند، تقوا در همه زمینه‌ها به‌عنوان زیربنا و زیرساخت است. در اقتصاد هم اگر ما درست عمل کنیم، توفیق پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) زمینه‌هایی را فراهم کرد که غیبت امام زمان(عج) برای مردم باعث ناباوری و جدا شدن از دین نشود، یعنی مردم توجیه باشند و بفهمند که باید در زمان غیبت چه کاری انجام دهند و امام عسکری(ع) مردم را برای پذیرش دوران غیبت آماده کرد.

وی گفت: برای ایجاد وحدت، باید این درک را داشته باشیم که اگر به حزب، جناح، گویش، زبان، محل و منطقه‌ای وابستگی داریم، قبل از هر موضوعی مسلمان هستیم، قبل از هر موضوعی بنده خدا هستیم و باید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» را محور همه امورمان قرار دهیم.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین نخستین عامل، عامل درونی است؛ منافع شخصی، حزبی، جناحی، قومی، قبیله‌ای و محلی را درک کنیم و زیر بار این معنا نرویم، آن‌هایی هم که زیر بار این موارد رفته‌اند را نجات بدهیم.

وی ادامه داد: دومین عامل نیز عامل بیرونی است، یعنی دشمنان تفرقه‌افکن، آن‌هایی که می‌آیند شیعه را در مقابل سنی و اقوام را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند و به هر بهانه‌ای برای مردم اختلاف‌سازی می‌کنند و از بیرون به این اختلافات دامن می‌زنند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ما باید بصیر و بینا باشیم، نه در درون به سمت اختلافات برویم و نه به دشمن اجازه بدهیم تا بتواند اختلافات را در گوش ما زمزمه کند.

منافقین و تضعیف نماز جمعه

وی اظهار کرد: سالگرد نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام را پیش‌رو داریم، اولین کاری که رسول گرامی اسلام(ص) در هجرت از مکه به مدینه قبل از رسیدن به مدینه انجام دادند این بود که آنجا نماز جمعه اقامه کردند، همین که نماز جمعه رسول خدا(ص) به پا شد اولین واکنش را منافقین که تازه سر و کله‌شان پیدا شده بود نشان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: منافقین مسجد ضرار را ساختند برای اینکه نماز جمعه را بشکنند، اکنون نیز تبلیغاتی از هر سو برای شکستن نمازهای جمعه صورت می‌گیرد، بروید در فضای مجازی ببینید که چه منفی‌بافی‌هایی می‌کنند تا نماز جمعه را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: اولین کسانی که از نماز جمعه عصبانی شدند منافقین بودند، آن‌ها عصبانیت خود را با ساختن مسجد ضرار نشان دادند و البته رسول گرامی اسلام(ص) هم مسجدشان را خراب کرد و پایگاهشان را از بین برد، آن‌هایی که در تضعیف نماز جمعه هر کاری می‌کنند یقیناً و دقیقاً کار منافقین را انجام می‌دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: البته هم دشمنان خارجی برای نماز جمعه حساسیت زیادی دارند و هم منافقین داخلی در این خصوص حساس هستند، اما مؤمنین و جوانان ما همواره پای کار نماز جمعه بوده و هستند، امیدواریم هر روز حال مساجد، نمازهای جماعت و نمازهای جمعه ما بهتر از گذشته باشد.

انتهای پیام
captcha