لزوم فعالیت خیرین قزوینی در حوزه‌های اجتماعی
کد خبر: 4093197
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

لزوم فعالیت خیرین قزوینی در حوزه‌های اجتماعی

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: خیرین قزوینی در حوزه‌هایی چون مسجد و مدرسه سازی مسبوق به سابقه هستند اما امروز نیاز جامعه می‌طلبد که خیرین به حوزه‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد ورود کنند.

خیریه

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، پنجشنبه ۲۸ مهر در دیدار با سید جمال‌الدین حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: بازگشت افراد آسیب دیده از اعتیاد به جامعه موضوع مهمی است که لازم است، خیرین در این زمینه ورود کنند.

وی بیان کرد: یکی از مصارف زکات می‌تواند ورود به زمینه اعتیاد باشد که قطعاً خیر و برکات بسیاری به همراه دارد. اگر زکان در امور اجتماعی صرف شود، دیگر خیر این حوزه چند نفر آدم شناخته‌شده نیستند بلکه هر آدم مسلمانی که مشمول زکات باشد خیّر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین تأکید کرد: اگر ما بتوانیم چشمه‌های انفاقات مستحب و واجب را به جوشش در بیاوریم، این‌ها پایان‌ناپذیر و پایدار خواهد بود اما اگر فقط روی بحث خیّرین کار کنیم، ممکن است این‌ها از دنیا بروند و ورثه نیز خیلی دلشان نخواهد که خیّر بمانند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در این حوزه‌ها باید کار اساسی انجام داد، معنای تقوا این است که تقوا از ما آدمی درست می‌کند که دانا و تواناست، عقل باید دانا باشد و اراده باید توانا باشد تا انسان موفق شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال وقتی به یک معتاد می‌گوییم چرا معتاد شدی می‌گوید نمی‌دانستم، عقلم دانا نبود، شما برای او توضیح می‌دهید، او هم می‌رود که ترک کند، چند مدت بعد که او را می‌بینید به او می‌گویید چرا ترک نکردی؟ اینبار می‌گوید نتوانستم، یعنی نادانی و ناتوانی معتاد درست می‌کند.

امام جمعه قزوین در پایان بیان کرد: تقوا آمده که ما دانای توانا باشیم، این به معنای فرهنگ است و باید به این معانی دینی و الهی بیش از پیش توجه کرده و خود را با آن همراه کنیم.

انتهای پیام
captcha