اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد
کد خبر: 4093383
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد گفت: دشمن خوب تشخیص داده که باید با چه رویکردی به ما هجمه وارد کند، ما هم باید خوب تشخیص بدهیم که با تدابیر جمعیتی این نقشه شوم شیطانی را خنثی کنیم.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا (ع) در خصوصیات اهل تقوا نکاتی را ذکر می‌کنند که یکی از آن‌ها عفت است، عفت در میان ائمه اطهار (ع) موضوع مهمی بوده است، عفت فقط مختص خانم‌ها نیست بلکه شامل آقایان نیز می‌شود، فقط هم مختص حجاب نیست، تنها یکی از موارد عفت در حوزه حجاب است، اینکه پول پرست و دنیاپرست نباشیم هم احتیاج به روح عفیفانه دارد بنابراین لازم است زبان و چشم ما عفیف باشد، عفت قلب و عفت کلام داشته باشیم و سخن بد از زبان ما جاری نشود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: صداقت، راستی، درستی و یکرنگی دین ائمه بوده، همچنین اصلاح کردن در مقابل فساد کار ائمه اطهار (ع) بوده است، کوشش کردن و اجتهاد در علم، دانش و کسب مال حلال از صفات ائمه (ع) بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امانتداری نیز جزوی از دین ائمه بوده، حتی اگر آدم بدی امانتی نزد ما می‌گذارد، لازم است این امانت به صاحبش برگردانده شود، همچنین سجده‌های طولانی، نماز شب، دوری کردن از حرام‌ها و انتظار فرج از صفات اهل تقواست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) همواره وعده فرج را می‌دادند و به ما هم یاد می‌دادند همواره با صبر منتظر فرج باشیم، چه فرج امام زمان (عج) و چه گشایش در گرفتاری‌ها شامل فرج است، وقتی گرفتاری پیش می‌آید از کوره در نرویم، عصبانی نشویم، تصمیم عجولانه نگیریم، با حوصله و صبر منتظر گشایش باشیم، بدانیم خداوند برای همه گرفتاری‌ها دری را باز می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است خوش رفاقت باشیم، رفقایمان از ما آسیب نبینند، از رفاقت با ما لذت ببرند، در همسایگی تلاش کنیم همسایه خوبی بوده و جوانمرد باشیم، در خوبی‌ها دست و دلباز باشیم، از آزار دادن و اذیت کردن دست برداریم، خوشرو باشیم، اگر هیچ چیزی هم نداشته باشیم، یک لبخند که دیگر هزینه‌ای برای ما ندارد، به روی دوستانمان لبخند بزنیم.

آیت‌الله عابدینی گفت: نسبت به همه خیرخواه باشیم، آن‌هایی که مومن هستند به آن‌ها باید بیشتر رحمت و مهربانی داشته باشیم، همه این موارد جزوی از حدیث امام رضا (ع) در صفات اهل تقوا بود، ائمه اطهار این چنین بوده‌اند، باید در تمام این زمینه‌ها با ائمه (ع) همراه باشیم.

وی در رابطه با مضرات کاهش جمعیت خاطرنشان کرد: امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد. اگر جلوی کاهش جمعیت، آن گونه که الان شاهد هستیم، گرفته نشود چند سال دیگر کار به جایی می‌رسد که نیروی جوان کشور که اقتصاد و امنیت کشور وابسته به آن‌هاست، کاهش می‌یابد، جمعیت کهنسال ما خیلی بیشتر می‌شود و این مسأله بسیار آسیب‌رسان است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در چنین شرایطی چه کسی باید کارخانه‌های ما را بچرخاند؟ چه کسی باید در امور کشاورزی فعالیت کند؟ چه کسی باید در عرصه‌های علم، پژوهش و تحقیق کار کند؟ چه کسی باید از عرصه‌های امنیتی، پادگان‌ها و مرزها حراست و حفاظت کند؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: دشمن خوب تشخیص داده که با چه رویکردی به ما هجمه وارد کند، ما هم باید خوب تشخیص بدهیم که با تدابیر جمعیتی این نقشه شوم شیطانی را خنثی کنیم.

انتهای پیام
captcha