مسابقات قرآن‌ ویژه ایثارگران در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4101819
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

مسابقات قرآن‌ ویژه ایثارگران در قزوین برگزار شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن‌ کریم ایثارگران خبر داد.

مسابقات قرآن ایثارگران

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، فاطمه نسخه‌چی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با اشاره به اینکه مسابقات قرآن در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری است، گفت: متقاضیان ابتدا در مرحله شهرستانی شرکت کردند که نفرات برتر این مرحله به استانی راه یافتند.

وی افزود: اکنون مرحله استانی مسابقات قرآن‌کریم با حضور ۳۲ ایثارگر در چهار گروه فرزندان شاهد و ایثارگر در دو گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال و بالاتر، همسران و ایثارگران در رشته‌های حفظ (پنج جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن)، قرائت تحقیق، مفاهیم و تفسیر برگزار شد و نفرات برتر در گروه‌های یاد شده به تفکیک جنسیت و رشته به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی و آماده‌سازی برای حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی‌، ایجاد زمینه برای یادگیری تلاوت، فهم، تفکر و تدبر در قرآن‌کریم و ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌کریم و تعالیم ائمه معصومین(ع) از مهمترین اهداف مسابقات است.

نسخه‌چی ایجاد زمینه برای انس و علاقه به قرآن‌کریم و معارف اسلامی اهل‌ بیت(ع) برای عمل به دستورات آن، نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در بین جامعه هدف، جذب و مشارکت حداکثری ایثارگران، ایجاد رقابت سازنده و شناسایی نخبگان قرآنی ایثارگر را از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات برشمرد.

انتهای پیام
captcha