گشت‌ ارشاد مسئولین در دولت راه افتاده است
کد خبر: 4101987
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
قاضی‌زاده هاشمی:

گشت‌ ارشاد مسئولین در دولت راه افتاده است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن اشاره به اینکه یک ریال اختلاس نیز شایسته حکومت اسلامی نیست، گفت: ادعا نداریم که نظام اداری بی‌نقصی داریم اما مسئله این است که با فساد موجود کنار نمی‌آییم بنابراین گشت‌ ارشاد مسئولین در دولت به‌راه افتاده استو

قاضی زاده هاشمی

به گزارش ایکنا از قزوین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دومین نشست مطالبه‌گری از مسئولان با عنوان «مسئولین پای میز مطالبه» که به همت دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) و بسیج دانشجویی قزوین شامگاه چهارشنبه دوم آذر در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، در این برنامه در پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان گفت: امام خمینی (ره) مردم را مجاهد و مطالبه‌گر پرورش داد که در صورت اقناع، امری را اطاعت کنند چون جامعه‌ای که قانع شده دیگر توجیه و ایرادات مختلف و بهانه‌های واهی را نمی‌پذیرد اگر هم تفاوت نگاه و اختلاف نظری باشد بحث و گفت‌وگو پیرامون آن در چارچوب قانون صورت گرفته و قانون فصل‌الخطاب قرار می‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به دانشجویی که قائل به ارائه سهمیه با خانواده شاهد و ایثارگر کشور نبود، بیان کرد: به لحاظ اخلاقی باید در برابر جانفشانی کسانی‌ که داوطلبانه برای حفظ آب و خاک و ناموس و امنیت این مرز و بوم فداکاری کرده‌اند تا ما در فضایی امن با آسایش زندگی کنیم و در این مسیر جان و سلامتی خود را هزینه کرده‌اند شاکر بود و برخورداری از سهمیه هم به پاس همین قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: عنوان «سهمیه» در افکار عمومی با آنچه به واقعیت بدل می‌شود بسیار متفاوت است و با قیود مختلفی که در بندها و تبصره‌های قانون وجود دارد عده کمی از این تسهیلات برخوردار می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: به عقیده‌ من باید توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر جایگزین اعطای سهمیه شود اما ما در حال حاضر قانونی را اجرا می‌کنیم که طی ۴۰ سال گذشته به تدریج تدوین شده است. 

وی در پاسخ به انتقادات دانشجویان از آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر چه دولت یک مجموعه است و هر کسی در نهاد تخصصی خود عمل می‌کند اما من هم به سیستم آموزش و پرورش منتقدم، برخی کشورها آموزش و تربیت را از دوران نوزادی آغاز می‌کنند تا فرد در سن بلوغ مهارت‌های اولیه اشتغال و زندگی را داشته باشد در حالی که بسیاری از آموزه‌هایی که آموزش و پرورش برای ما در نظر گرفته، اصلا نیاز نبوده و کاربردی در وضع فعلی ما ندارد.

برنامه جدی‌ دولت؛ کنترل تورم

معاون رئیس جمهور گفت: جدی‌ترین برنامه دولت کنترل تورم است چون آثار زیان‌باری برای زندگی مردم دارد. ما دائما دنبال اشکال و مقصریم و کمتر به‌دنبال حل مسئله می‌رویم در حالیکه همه مسئولیم و وظیفه داریم. اتفاقات اخیر به دلیل آن است که مشکل را می‌دانستیم اما علی‌رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای حل آن اقدامی نکردیم.

وی تصریح کرد: یک ریال اختلاس نیز شایسته حکومت اسلامی نیست به همین سبب گشت‌ ارشاد مسئولین در دولت به‌راه افتاده و این مسئله وزارتخانه و سازمان به سازمان و استان به استان در حال انجام است. ادعا نداریم که نظام اداری بی‌نقصی داریم اما مسئله اصلی این است که با این فساد موجود کنار نمی‌آییم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در زمان حضرت علی(ع) هم مسئول فاسد وجود داشت اما حضرت با او برخورد می‌کرد و همین موضوع سبب شد که انسان فاسد به معاویه پناهنده شود؛ در حال حاضر هم مفسدین و اختلاسگران که جامعه اسلامی با آن‌ها برخورد کرده به کشورهای اروپایی و کانادا و دشمنان پناهنده می‌شوند. 

انتهای پیام
captcha