مساجد ظرفیتی برای گفتگوی مسئولان با مردم است
کد خبر: 4102804
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

مساجد ظرفیتی برای گفتگوی مسئولان با مردم است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه مساجد می‌تواند ظرفیتی برای تعامل و گفت‌وگوی میان مردم و مسئولان باشد، گفت: در بحث بیان اعتراضات، باید راهکارهای جدید و به روز به مردم ارائه دهیم.

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل  از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در نشست نمایندگان استان با هیئت مدیره دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که در سالن جلسات دانشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه را خانه خود می‌دانیم و بدون دانشگاه نفس کشیدن سخت است و بدون فضای علمی، دانشگاه و حوزه علمیه حتی راه رفتن هم برای ما سخت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا دانشگاه درست نشود، مملکت درست نمی‌شود و ما باید ویترین گفتمانی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی را در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) حفظ کرده و برای آن هزینه کنیم، بنابراین باید این نشست‌ها به صورت جدی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خوابگاه متأهلی که مربوط به کمیسیون جوانی جمعیت است، ظرفیت خوابگاه ها را در قانون حمایت از خانواده 10 برابر کرده‌ایم و مانند همین را می‌توانیم در حوزه بین‌الملل هم اجرایی کنیم معتقد هستیم تمدن‌سازی نوین اسلامی با پذیرش دانشجوی خارجی اتفاق می‌افتد و هرچه بتوانیم جذب دانشجویان خارجی داشته باشیم در انتقال فرهنگ و ارزش‌های انقلاب می‌توانیم موفق باشیم.

این مسئول در ادامه در خصوص ضرورت سازوکاری مشخص برای بیان اعتراضات مردمی گفت: پیوست امنیتی در اعتراضات و اغتشاشات باید دسته‌بندی و جداسازی شود و این امر فقط با اقدام امنیتی ممکن نیست بلکه باید برخورد اجتماعی خوب صورت گیرد برخورد اجتماعی خوب به این شکل است که سالیان سال در مقابل مجلس تجمع صورت می‌گیرد و نمایندگان مرتبط کنار مردم حضور یافته و یا نماینده آن‌ها را دعوت کرده به داخل مجلس صحبت کرده و نامه‌هایشان را دریافت می‌کنیم هیچگاه هم در این تجمعات اتفاقات بدی رخ نداده است در شرایط امروز فضای اعتراض با اغتشاش یکی شده و فضای فتنه فضای مطالبه‌گری را تحت تأثیر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: باید راهکارهای جدید و به روز و با امنیت خاطر به مردم ارائه دهیم و این کار هم کار اساتید، نخبگان و هیئت‌های اندیشه‌ورز است، مسئولان باید آمده و با دانشجویان گفت‌وگو کنند و یا در مساجد این امر اتفاق بیفتد و آنجا حضور یافته و با مردم گفتگو کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مردم حرف‌های مسئولان را بشنوند امیدآفرینی صورت گیرد، باید تلاش کنیم کارهای انجام شده‌ای که بر اثر سیاهنمایی در فضای مجازی دیده نمی‌شود به مردم نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha