۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند
کد خبر: 4105003
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه ۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند؛ گفت: جلسات نظارت بر اجرای این قانون باید هر ماه برگزار شود و در این قانون مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شده و دستگاه‌های پیشرو نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.

شعبانی رئیس کل دادگستری قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین، سه‌شنبه ۱۵ آذر در نخستین نشست کارگروه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش فرزندآوری، تکیه بر فرهنگ و تعالیم غربی است که این موضوع زنگ خطر بزرگی در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آمار سقط جنین در غرب به دلیل رفتارهای خلاف شرع و عرف بسیار بالا است و ما مسئولان باید دقت کنیم که به سرنوشت غربی‌ها دچار نشویم. سقط جنین، نوعی جاهلیت مدرن است به این صورت که در دوران پیش از اسلام شاهد زنده به گور کردن فرزندان دختر بودیم و امروزه هم با سقط جنین غیرقانونی، به جهالت مدرن رسیده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه در دهه ۶۰ فرهنگ منحط و غلط غرب مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر در کشور رواج پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: ۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند و جلسات نظارت بر اجرای این قانون باید هر ماه برگزار شود و در این قانون مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شده و دستگاه‌های پیشرو نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: تسهیلات مسکن و زمین، بیمه، واگذاری اراضی اجاره‌ای ۹۹ ساله و تسهیلات بانکی در خصوص فرزندآوری از جمله ابزارهای تشویقی این قانون است که باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام
captcha