احتمال ورود قزوین به پیک هشتم کرونا
کد خبر: 4111624
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

احتمال ورود قزوین به پیک هشتم کرونا

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه خیز دوباره ویروس کرونا در حال آغاز است؛ گفت: با توجه به اینکه، احتمال مواجهه با پیک هشتم کرونا وجود دارد، مردم سهل‌انگاری نکنند و نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی اهتمام ورزند.

مدافعان سلامت

به گزارش ایکنا از قزوین، دکتر بهزاد نجف‌پور، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از آغاز خیز دوباره شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه احتمال مواجهه با پیک هشتم کرونا وجود دارد، مردم سهل‌انگاری نکنند و نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از سه ماه بود که در وضعیت پایداری نسبت به این ویروس منحوس در سطح استان برخوردار بودیم و تمام شهرستان‌های استان در رنگ‌بندی آبی کرونایی قرار گرفته بودند.

این مسئول بابیان اینکه سویه جدیدی از ویروس کرونا در حال انتشار است، تأکید کرد: به نظر می‌رسد، سویه جدید کرونا قدرت سرایت و درگیری بالاتری نسبت به سایر سویه‌ها داشته باشد؛ اما اینکه تا چه اندازه می‌تواند بر ژنتیک افراد غالب شود، در چند هفته آینده مشخص می‌شود.

وی بابیان اینکه شهرستان تاکستان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرارگرفته است، بیان کرد: تکمیل واکسیناسیون امری مهم در کاهش درگیری و به‌تبع مرگ‌ومیرها دارد. لذا از تمام همشهریان قزوینی تقاضا دارم؛ سویه جدید کرونا را جدی گرفته و نسبت به تکمیل سبد واکسیناسیون خود و همچنین تزریق دزهای یادآور اقدام کنند.

نجف‌پور اظهار کرد: تیم واکسیناسیون مرکز بهداشت در مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین سالن مدیریت بحران آماده ارائه خدمات دهنده به شهروندان است. همچنین تأکید جدی دارم تا افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنان سپری‌شده است، نسبت به تزریق دز یادآور واکسن خود هرچه زودتر اقدام کنند.

وی گفت: بیمارستان‌های استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و در حال حاضر در سبد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تمامی واکسن‌ها به‌جز اسپوتنیک و بهارات موجود است و هیچ کمبود یا نگرانی‌ در خصوص واکسن در استان وجود ندارد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با توجه به آغاز افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلیه فضای سرپوشیده و پرازدحام الزامی است.

وی یادآور شد: انتظارات حوزه بهداشت از تمامی دستگاه اجرایی، اصناف، ادارات، سازمان تبلیغات، روحانیون، رسانه‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و همه مسئولان این است که همواره به مسئله آموزش و هشدار به‌موقع نسبت به خیز دوباره کرونا اهتمام داشته باشند و کارکنان خود را نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا تشویق کنند، تا زمینه اوج‌گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.

نجف‌پور در پایان تصریح کرد: علائم سویه جدید کرونا، همچون سایر سویه‌ها گزارش‌شده است با این تفاوت که علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ در این سویه بیش‌ازپیش است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha