ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای جهاد تبیین در قزوین
کد خبر: 4114897
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای جهاد تبیین در قزوین

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای جهاد تبیین، گفت: کار رسانه فقط اطلاع‌رسانی نیست؛ بلکه جهت‌دهی افکار عمومی نیز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه‌ است.

جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ محمد کشاورز، مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین، ظهر امروز در دیدار با استاندار قزوین به مناسبت سالروز شهادت غلامرضا رهبر و همچنین سالروز تشکیل بسیج رسانه، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری جامعه، نیاز به امید دارد و اطلاع‌رسانی درست از عملکرد دستگاه‌های دولتی می‌تواند با اقناع‌سازی افکار عمومی بار دیگر اعتماد و امید را در دل مردم زنده کند.

وی اظهار کرد: مهمترین ضعف موجود در فضای اطلاع‌رسانی استان، نبود انسجام، جدیت و هدفمندی در ارائه اطلاعات لازم، برای تولید محتوای اثربخش است؛ لذا لزوم و اهمیت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای جهاد تبیین در این بازه زمانی دوچندان شده است.

کشاورز تصریح کرد: تشکیل قرارگاه رسانه‌ای جهاد تبیین در پاسخگویی به آفند دشمن نیاز ضروری است، کار رسانه فقط اطلاع‌رسانی نیست؛ بلکه جهت‌دهی افکار عمومی نیز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ذاتی رسانه‌هاست که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مدیریت، اطلاع‌رسانی صحیح و گسترده، ایجاد امنیت روانی در جامعه، تولید محتوای مفید در مواقع بحرانی و جلوگیری از بروز شایعات به کمک رسانه‌ها موجب خدمت‌رسانی بهتر تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواهد شد. اگر قرارگاه رسانه‌ای استان قزوین بتواند مسئله محور حرکت کند؛ به‌تبع بسیاری از مشکلات احصاء و حل خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین افزود: قرارگاه رسانه‌ای جهاد تبیین به‌عنوان نماینده افکار عمومی و مجموعه‌ای که درد مردم را می‌فهمد می‌تواند از دولت و انقلاب اسلامی به‌صراحت دفاع کند.

وی در خصوص فرهنگ مطالبه‌گری تصریح کرد: مطالبه‌گری باید بر مبنای منافع ملی و اعتقادات نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد؛ نه اینکه بنا را بر تخریب گذارد. نگاه حزبی، جناحی، عده‌ای و قبیله‌ای در رسانه‌ها جواب نمی‌دهد بلکه لزوم جامعیت در رسانه است که در مواقع بحران اهمیت دارد.

اصحاب رسانه به وحدت‌آفرینی توجه کنند

کشاورز با تأکید بر اینکه در حال حاضر، کشور در جبهه رسانه، نیازمند تربیت نیروهایی در تراز انقلاب است، افزود: رسانه باید از تفرقه‌افکنی و انشقاق در جامعه پرهیز کند و وحدت‌آفرینی به یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اصحاب رسانه تبدیل شود.

وی بابیان اینکه برخی از مدیران هنوز با ظرفیت بسیج رسانه آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: تقویت این جبهه از جریان انقلاب بسیار به افزایش امید در جامعه کمک می‌کند. تجربه و تاریخ نشان داده، اتکا به مردم و بسیج در هر حوزه‌ای منجر به موفقیت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: بسیج رسانه از خبرنگاران مطالبه‌گر، فسادستیز و دارای مسئولیت اجتماعی‌ و فرهنگی حمایت خواهد کرد. خبرنگاران مطالبه‌گر باید به‌عنوان سفیران شهید حاج قاسم در مناطق محروم حضور فعال داشته باشند، مشکلات را استخراج، پیگیری و از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنند.

کشاورز تصریح کرد: بسیج‌رسانه مانند نخ یک تسبیح بدون در نظر گرفتن سلایق‌ سیاسی در راستای همبستگی رسانه‌ها می‌کوشد به عنوان مثال تفکیک خدمات صندوق هنر برای اصحاب رسانه در جهت احقاق حقوق جامعه رسانه‌ای امری ضروری است، لذا از مسئولان استانی درخواست مساعدت در این زمینه را داریم تا این صندوق به‌صورت پایلوت در استان فعال شود و بتوانیم آن را به دیگر استان‌ها منتقل کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه ازنظر دریافت خدمات رفاهی جزو ضعیف‌ترین اقشار استان هستند؛ درحالی‌که بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارند که می‌توانند شرایط را برای استفاده خبرنگاران مهیا کنند. این در حالی است که همه مسئولان نظام مدیون اصحاب رسانه هستند.

انتهای پیام
captcha