مدیریت مردمی مصرف انرژی در مساجد قزوین
کد خبر: 4114902
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

مدیریت مردمی مصرف انرژی در مساجد قزوین

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با اشاره به مشکل کمبود گاز در کشور، گفت: تمامی مساجد قزوین در مصرف گاز مدیریت دارند.

اصلاح الگوی مصرف

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امیر رحیمی، سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرژی، گفت: هم‌زمان با اعلام کاهش دمای هوا و افزایش برودت و فشاری که بر شبکه انتقال گاز ایجادشده بود، مقرر شد تا مساجد نیز در کاهش مصرف گاز اهتمام ورزند.

وی اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته از ۱۴۲۰ مسجد در سطح استان، متوجه شدیم تمامی مساجد به‌صورت خودجوش در مدیریت مصرف گاز توجه داشتند. در ادامه طی ارسال پیام صوتی برای همه ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد تأکید شد؛ که باید در کنار مردم برای کاهش حداکثری مصرف گاز تلاش کنیم.

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: تأکید شد که سیستم گرمایشی مساجد خاموش و نمازگزاران با پوشش زمستانی مناسب در مسجد حضور یافته و یا وسایل گرمایشی مساجد به صورت حداقلی برای زمان اقامه نماز جماعت روشن باشد همچنین پس از اقامه نماز، مردم مسجد را ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر قزوین ۱۲۵ مسجد در حال فعالیت است که غالب آن‌ها مجهز به سیستم گرمایشی نظیر پکیج و رادیاتور بوده و تعداد انگشت‌شماری از مساجد قزوین برای گرمایش خود از گاز، بخاری و موتورخانه مرکزی استفاده می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: همچنین ۱۴۲۰ مسجد فعال در سطح استان قزوین وجود دارد که به سبب مجهز بودن به پکیج و رادیاتور میزان مصرف انرژی آن‌ها در مقایسه با مصارف خانگی، صنعتی و ادارات بسیار ناچیز است.

وی در پایان گفت: در بازدیدهای میدانی که از نحوه مصرف گاز در مساجد به‌عمل‌آمده، شاهد آن بودیم متولیان رسیدگی به مساجد همت بالایی در رعایت الگوی مصرف و احترام به حقوق عامه مردم دارند.

انتهای پیام
captcha