بازار پوشاک بانوان در شأن بانوی ایرانی نیست
کد خبر: 4117916
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

بازار پوشاک بانوان در شأن بانوی ایرانی نیست

دبیر برگزاری نشست تولیدکنندگان پوشاک بانوان با مسئولان قزوینی با بیان اینکه مسئولین در برخورد با موضوع پوشش به‌جای نگاه سلبی نگاه ایجابی داشته باشند، گفت: در قزوین فروشگاه مناسبی که لباسی در شأن بانوی ایرانی عرضه کند وجود ندارد.

بازار پوشاک

به گزارش ایکنا از قزوین، اولین نشست صمیمانه تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب با حضور جمعی از تولیدکنندگان و مسئولین استان قزوین شب گذشته شنبه هشتم بهمن‌ماه درخانه‌ خلاق سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

در ابتدای جلسه مونا مرادی، دبیر برگزاری این نشست با اشاره به دغدغه‌مندی نسبت به تولید لباس پوشیده برای بانوان، گفت: دغدغه‌ ما در حوزه لباس‌های پوشیده سبب شد سلسله رویدادهایی را طراحی کنیم تا تولیدکنندگانی که ظرفیت تولید لباس پوشیده دارند را شناسایی کرده و طی شبکه‌سازی، مجموعه‌ای پویا ایجاد کنیم تا در کنار فعالیت تولیدی، مطالبه‌گری کنند و این مهم نیاز به حمایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بازار فعلی لباس بانوان، طیف تنوع بانوان در انتخاب و سبک پوشش لحاظ نشده است و برای افرادی که نه چادری‌ هستند و نه بی‌حجاب، پوشاک مناسب و در شأن و شایسته وجود ندارد و ما در نظر داریم چنین بازاری را با برخورداری از توان هنرمندان و تولیدکنندگان استان ایجاد کنیم.

محمدباقر کشمیری، یکی دیگر از مسئولان برگزاری این جلسه نیز بیان کرد: شایسته است مسئولین در برخورد با موضوع پوشش به‌جای نگاه سلبی جدی، قدری هم نگاه ایجابی و راهگشا به مسائل داشته باشند. در سطح شهر قزوین فروشگاه مناسبی که لباسی زیبا، جذاب و پوشیده که در شأن بانوی ایرانی عرضه کند وجود ندارد.

این فعال عرصه کسب و کار اینترنتی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی یارانه‌ای را به واحدهای صنعتی کوچک پرداخت می‌کند و می‌توانیم نمونه آن حمایت را در حوزه تولیدکنندگان پوشاک اسلامی که در مقیاس خرد فعالیت می‌کنند توسط اداره کل ارشاد و استانداری داشته باشیم.

کشمیری خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن تولیدکنندگان پوشاک اسلامی می‌تواند الگویی راهگشا برای برون رفت از چالش‌های موجود در حوزه پوشاک اسلامی باشد. در ابتدای کار می‌توان فردی از استان قزوین را به‌عنوان رابط با انجمن صنفی حجاب تهران انتخاب کرد تا تجربیات آن انجمن فعال و پویا را به شهرستان قزوین منتقل کند.

تعامل با شهرداری قزوین برای ایجاد بازارچه

در ادامه دکتر کبری علیخانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز اظهار کرد: کارآفرینان حوزه پوشاک بانوان در فضای حقیقی دچار مشکلات متعددی هستند و قدرت رقابت با برندهای تهرانی برای آنها وجود ندارد اما در فضای مجازی شاهدیم که کمابیش فعالیت‌های خوبی از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با شهرداری قزوین تعامل کرده‌ایم که سه مکان برای بازارچه دائمی در نظر گرفته شود و در کنار آن به بازارچه‌های فصلی کم هزینه هم توجه شود تا در مناسبت‌های خاص، در اماکن پر تجمع و دارایی تردد بانوان بتوانند محصولات تولیدی خود را ارائه کنند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین کارآفرینان در این حوزه می‌توانند از تسهیلات وام مربوط به مشاغل خانگی در اداره کار هم برخوردار شوند که این وام برای درخواست انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و در فعالیت‌های گروهی تا ۲ میلیارد تومان لحاظ شده است.

تشکل «بانوان هنرآفرین» ایجاد شود

فاطمه اشدری، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه گفت: قول می‌دهم آنچه را که در توان مدیریت شهری است در اختیار شما قرار گیرد زیرا حرکت شما بانوان هنرآفرین، حرکتی قوی خواهد بود که به امید خدا رشد خواهد کرد و دیگران هم باید شما را در این مسیر حمایت کنند که پس از مدتی بتوانید تجربیات خود را به نیروهای جوان‌تر منتقل کنید.

وی بیان کرد: شما فعالان و تولیدکنندگان باید انجمن شوید زیرا در مواجهه با مسئولین ارائه طرح و ایده در قالب یک مجموعه فعال راحت‌تر صورت خواهد گرفت تا به‌صورت انفرادی؛ تشکل «بانوان هنرآفرین» را تشکیل دهید تا بتوانید در کنار هم از هدایت‌گری اساتید مختلف هم برخوردار شوید.

انتهای پیام
captcha