توزیع سه هزار چادر بین زلزله‌زدگان خوی توسط هلال احمر قزوین
کد خبر: 4119662
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

توزیع سه هزار چادر بین زلزله‌زدگان خوی توسط هلال احمر قزوین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین با بیان اینکه تیم‌های امدادی این جمعیت سه هزار چادر بین زلزله‌زدگان بدل آباد خوی توزیع کردند، گفت: ۲۰ نیروی امدادگر به همراه چهار خودروی عملیاتی از استان قزوین به خوی اعزام شدند.

مناطق زلزله زده خوی

به گزارش ایکنا از قزوین، حکمت‌الله هاشمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین، با بیان اینکه هلال احمر قزوین برای کمک به زلزله زدگان خوی آماده‌باش است، گفت: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی که منجر به خسارات جانی و مالی به هموطنان شد، از سوی جمعیت هلال احمر به تیم‌های امداد و نجات پنج استان از جمله قزوین برای حضور در محل حادثه و امدادرسانی فراخوان زده شد.

وی اظهار کرد: ۲۰ نیروی امدادگر به همراه چهار خودروی عملیاتی همراه با تجهیزات اسکان و آواربرداری از استان قزوین بلافاصله پس از وقوع زلزله به خوی اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: خدمات امدادی جمعیت هلال احمر پس از تقسیم‌بندی متمرکز به اردوگاه شهید شیروی و بدل آباد شد که بیشترین حجم خسارات از زلزله را دیده بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در محدوده عملیاتی تعیین شده برای جمعیت هلال احمر ۱۰ هزار حادثه دیده وجود داشت که با این حجم بالای جمیعت و امکانات محدود در روزهای نخست دشواری‌های در انجام کار و نارضایتی‌هایی در مردم به چشم می‌خورد که به مرور با توزیع امکانات شرایط مطلوب‌تر شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر توزیع چادر و وسایل گرمایشی، مواد غذایی نیز در بین زلزله‌زدگان این منطقه پخش شد و همکاران ما در حال ارزیابی وضعیت زلزله زدگان هستند تا اگر فردی از امکانات لازم برخوردار نبود، زمینه دسترسی امکانات را برایشان فراهم کنند.

هاشمی گفت: از شهروندان نیکوکار قزوینی تقاضا داریم کمک‌های غیرنقدی مورد نیاز زلزله‌زدگان شامل پتو و هیتر برقی را تحویل شعب هلال احمر استان بدهند.

وی اضافه کرد: مردم قزوین همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ نزد بانک مرکزی با شماره شبا IR۷۰۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ و یا کد دستوری #۳*۱۱۲* واریز کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین اظهار کرد: مالکان بنگاه‌های اقتصادی و صنایع نیز می‌توانند با ارسال عدد چهار به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۱۴۷ در راستای مسئولیت اجتماعی خود، هلال احمر استان قزوین را در این زمینه یاری کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
captcha