۱۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قزوین هستند
کد خبر: 4120121
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

۱۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قزوین هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ هزارو ۳۸۶ خانواده با جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند، گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

زنان سرپرست خانوار

به گزارش ایکنا از قزوین، ناصر ظاهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که توسط کمیته همیاری چهل‌وچهارمین فجر انقلاب امروز ۱۷ بهمن برگزار شد، گفت: در سال جاری ۶۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان با ارزش بالای ۱۶ میلیارد تومان اهدا شد و در ایام الله دهه فجر نیز ۱۷۴ سری جهیزیه دیگر اهدا خواهد شد.

وی افزود: تأمین لوازم ضروری زندگی جزو مایحتاج لازم برای زندگی است و ما از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۳۰۰۴ سری لوازم خانگی ضروری به خانواده‌های تحت پوشش اهدا شد؛ ضمن اینکه در نظر داریم در دهه فجر نیز تعدادی یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم تا نیاز این خانواده‌ها مرتفع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در کمیته امداد قزوین برای زنان سرپرست خانوار که ۴۵ تا ۵۵ سال سن دارند حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و پس از تکمیل دوره پرداخت این افراد مشمول مستمری از تأمین اجتماعی خواهند بود که تاکنون برای ۱۱۳۳ خانواده پرداخت حق بیمه انجام شده است.

وی ادامه داد: اجاره مسکن ۴۵۶۰ خانواد نیازمند ماهانه توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و از ۴۸۷ خانواده زندانی را حمایت می‌کنیم.

ظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ هزارو ۳۸۶ خانواده با جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند، بیان کرد: اردوهای زیارتی با کمک خیرین برای اعزام افرادی که تا کنون به زیارت حرم امام رضا(ع) نرفته‌اند از سوی کمیته امداد قزوین صورت می‌گیرد که تا کنون ۲۲۲۵ نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه پرداخت وام‌های کارگشایی و قرض‌الحسنه ۸۰۸ فقره وام ودیعه مسکن بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و ۱۳۳ وام انشجویی بالغ بر یک میلیاردو ۸۵ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم.

وی گفت: در سال گذشته ۴۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردیم و از ابتدای سال جاری تا دی ماه پنج هزار فرصت شغلی توانستیم ایجاد کنیم و در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه پرداخت شد که این رقم در سال جاری به ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

ظاهری در پایان بیان کرد: در حوزه مسکن با همکاری بنیاد مسکن نیز اقداماتی انجام داده‌ایم که در این راستا در ۱۴ اسفند سال جاری ۲۶۰ واحد ساخته شده را تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha