قزوین میزبان باران بهاری است
کد خبر: 4129510
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

قزوین میزبان باران بهاری است

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: پدیده قالب چهارشنبه ۲ فروردین، وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی همراه با کاهش دما است، روزهای سوم و چهارم فروردین، وضعیت جوی نسبتاً پایدار است و مجدداً برای روزهای پنجم و ششم فروردین در ساعات بعدازظهر گذر موج را خواهیم داشت.

باران بهاری

مریم بهروزی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با اشاره به وزش بادهای شدید در قزوین، گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز چهارشنبه ۲ فروردین ماه، همچنان به تناوب منطقه تحت تأثیر سامانه بارشی قرار دارد که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران و برای مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف خواهد بود. پدیده قالب امروز وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی همراه با کاهش دما است.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه سوم و چهارم فروردین ماه، وضعیت جوی نسبتاً پایدار است، مجدداً برای روزهای شنبه و یکشنبه، پنجم و ششم فروردین در ساعات بعدازظهر گذر موج را خواهیم داشت که سبب افزایش ابر می‌شود و برای برخی مناطق بارش‌های رگباری را به همراه دارد.

وی بیان کرد: سامانه بارشی شب گذشته باعث شد بارش باران را برای همه مناطق استان داشته باشیم که البته میزان آن متغیر بود، بیشترین میزان بارش باران برای آوج ۲۱/۳ میلی‌متر، معلم‌کلایه ۱۳/۱ میلی‌متر و قزوین هم ۲/۵ میلی‌متر بوده است.

بهروزی تصریح کرد: همچنین میزان بارش برف در آوج به چهار سانتی‌متر و در معلم‌کلایه نیز به ۲ سانتی‌متر رسید، البته بارش بارف در معلم‌کلایه، کوهین و آوج همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha