برخورد قانونی با هنجارشکنی در ماه رمضان در قزوین
کد خبر: 4129601
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

برخورد قانونی با هنجارشکنی در ماه رمضان در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه طبق شرع روزه خواری ممنوع است، گفت: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی برای افرادی که در اماکن عمومی روزه‌خواری و تظاهر به عمل حرامی کنند در نظر گرفته شده است.

رجبی دادستان قزوینبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: این تقارن فرصت مناسبی برای خانه تکانی دل‌ها است و باید از برکات این ماه عزیز به خوبی بهره‌مند شد.

وی اظهار کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین اسلام بوده و طبق شرع مقدس روزه خواری حرام و ممنوع است و بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات‌هایی برای افرادی که در اماکن عمومی روزه‌خواری و تظاهر به عمل حرامی کنند در نظر گرفته شده است.

دادستان قزوین تصریح کرد: بر اساس این قانون، مجازاتی از قبیل حبس و شلاق در انتظار افرادی است که نسبت به حفظ شعائر دینی و حرمت ماه مبارک رمضان کوتاهی می‌کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر مجازات های تعیین شده در قانون، در راستای اصلاح فرد، مجازات تکمیلی بنا به تشخیص دادگاه با رویکرد فرهنگی در قالب تحقیق و مطالعه در خصوص ماه مبارک رمضان نیز مشخص شده و متخلفان نیز ضمن معرفی به مراکز فرهنگی، موظف هستند در زمان تعیین شده نتایج مطالعه و تحقیقات خود را به دادستانی اعلام کنند.

این مسئول در خصوص فعالیت مراکز و رستوران‌ها نیز گفت: طبق قانون و بر اساس تصمیماتی که توسط نهادهای متولی اتخاذ شده فقط رستوران و مراکز گردشگری بین‌راهی مجاز به ارائه خدمات به مسافران بوده و با واحدهای صنفی که خارج از چارچوب قانون نسبت به ارائه خدمات در ماه مبارک رمضان اقدام کنند برخورد خواهد شد.

وی خاطرشان کرد: واحدهای حقوقی متخلف علاوه بر تحمل مجازات قانونی و تشکیل پرونده، موظف به نصب بنر عذرخواهی از عموم مردم در محل کار خود خواهند شد.

رجبی بیان کرد: از افرادی که به هر دلیل قادر به ادای فریضه روزه نمی‌شوند، درخواست می‌گردد به لحاظ ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به روزه داران، از تظاهر به روزه‌خواری در ملاء عام، تحت هر شکل و عنوان خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha