حضور پیشکسوتان و قاریان جوان قزوینی در محفل قرآنی رهبر انقلاب
کد خبر: 4129990
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

حضور پیشکسوتان و قاریان جوان قزوینی در محفل قرآنی رهبر انقلاب

نماینده شورای عالی قرآن کشور در استان قزوین ضمن اشاره به برگزاری محفل قرآنی رهبر انقلاب در ابتدای ماه مبارک رمضان گفت: پانزده نفر از پیشکسوتان و قاریان جوان و نوجوان و فعالان فرهنگی قرآنی استان قزوین در آن محفل حضور داشتند.

مجید وفاپور

همچون سالیان گذشته در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از قاریان ممتاز کشور و فعالان قرآنی در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد که پانزده نفر از پیشکسوتان و قاریان جوان و نوجوان و فعالان فرهنگی قرآنی استان قزوین هم در آن محفل حضور داشتند.

مجید وفاپور، سرپرست گروه شرکت‌کننده در این دیدار، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با بیان اینکه این برنامه هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: براساس نامه شورای عالی قرآن کشور پانزده نفر از سهمیه کشوری برای حضور قاریان قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قزوین اختصاص یافت که این برنامه هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس بودجه‌بندی‌های ارائه شده ۴۰ درصد از این سهمیه به پیشکسوتان قرآنی اختصاص داشت و ۶۰ درصد باقیمانده را نفرات ممتاز قرآنی و حائز رتبه‌های کشوری و استانی در رده‌های جوانان و نوجوانان و فعالان قرآنی در زمینه‌های مختلف تشکیل می‌دادند.

مشاور ارشد استاندار قزوین اظهار کرد: از جمله افراد شرکت‌کننده در دیدار سال ۱۴۰۲ قاریان با رهبر انقلاب می‌توان از «حاج‌فتحعلی» پیشکسوت قرآنی، «کیومرث حبیب‌زاده» پیشکسوت قرآنی، «حجت‌الاسلام محمد‌جواد آهویی» دارای رتبه‌های متعدد کشوری و استانی نام برد. لازم به ذکر است که «محمد دانشخواه» پیشکسوت و از مربیان فعال قرآنی و دارای رتبه‌های استانی و کشوری هم جزو شرکت‌کنندگان بودند که در آخرین لحظات به جهت کسالت از همراهی گروه بازماندند.

وی افزود: همچنین در این محفل نورانی «جواد رفعتی» دارای رتبه‌های قرآنی کشوری در رشته‌های اذان و ابتهال، «محمود بنایی» پیشکسوت قرآنی، «مهدی جوزی» فینالیست مسابقات ترتیل قرآنی کشور، «حسین خلیلی» نفر اول ترتیل مسابقات کشوری فراجا و «محمد رجبی‌شاد» دارای رتبه‌های کشوری و استانی ترتیل هم حضور داشتند.

نماینده شورای عالی قرآن کشور در استان قزوین گفت: از دیگر چهره‌های قرآنی حاضر در این محفل می‌توان از «حجت‌الاسلام سیدمحمد‌حسن بابایی» فعال جلسات قرآنی و دارای رتبه‌های قرائت در سطح حوزه و دانشگاه، «امیر رضا مهرداد» نوجوان قرآنی و دارای رتبه‌های متعدد قرآنی دانش‌آموزی استان و کشور و همچنین صاحب رتبه‌های علمی کشوری نام برد.

وی گفت: «محمد یوسف علوی‌منش» حافظ کل قرآن و دارای رتبه‌های کشوری و بین‌المللی، «حسین قلی‌پور» جوان قرآنی و دارای رتبه‌های قرآنی دانش‌آموزی استانی و کشوری، «محمد آقاجانی» جوان قرآنی و دارای رتبه ‌کشوری دانش‌آموزی و طرح ملی تلاوت و بنده به‌عنوان نماینده شورای عالی قرآن کشور در استان قزوین و سرپرست گروه توفیق داشتیم در محفل قرآنی رهبر فرزانه انقلاب شرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha