رسیدن به حقیقت قرآن و ولایت در شب قدر میسر می‌شود
کد خبر: 4132104
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

رسیدن به حقیقت قرآن و ولایت در شب قدر میسر می‌شود

امام جمعه موقت قزوین اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن و ولایت راه پیدا کند باید خودش را به این شب برساند و هر کس سهم بیشتری بخواهد باید خودش را به معصوم نزدیک‌تر کند.

موسوی امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با بیان اینکه شب قدر شب کیمیایی و شب تدارک است، گفت: برای رسیدن به توحید، حیات طیبه، وارد شدن در نور و روشنایی و رهایی از شیطان، نیازمند حقیقت قرآن و حقیقت ولایت هستیم و شب قدر، ظرف نزول این ۲ حقیقت است.

وی با اشاره به اینکه سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین می‌شود، بیان کرد: اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن و ولایت راه پیدا کند باید خودش را به این شب برساند و هر کس سهم بیشتری بخواهد باید خودش را به معصوم نزدیک‌تر کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان و کارگزاران نظام گفت: مدیران و مسئولان توجه کنند اگر می‌خواهند قدمی برای رونق اقتصاد و تحقق شعار سال بردارند توصیه مقام معظم رهبری شاه‌کلید رونق اقتصادی، تابلوی راهنمای رونق اقتصادی و فصل‌الخطاب در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای رونق اقتصادی مبارزه با فساد است، تصریح کرد: در یک نگاه کلان در کشور ما و در نگاه جزئی‌تر در استان باید نهادهایی که در خط مقدم مبارزه با فساد هستند حمایت و پشتیبانی شوند.

موسوی با تأکید بر اینکه باید فسادستیز را حمایت، تقویت و تقدیر کرد نه اینکه تضعیف کنیم، یادآور شد: ائمه جمعه استان قزوین به‌عنوان مطالبه‌گران تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری با محوریت و هدایت نماینده محترم ولی‌فقیه در استان قطعاً از اقدام جهادی، انقلابی و بدون ملاحظه مدیران فسادستیز حمایت خواهند کردند و کوتاهی مدیران را بدون رودربایستی گوشزد خواهند کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص با حجاب ادامه داد: کشف حجاب امروز ابزار سیاسی دشمن برای ایجاد شکاف‌های اجتماعی و دوقطبی سازی جامعه و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه در قزوین گفت: سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های ضدانقلاب از برجسته‌سازی و ترویج کشف حجاب، دنبال ایجاد فرصت برای غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران هستند و طبیعی است که حاکمیت برای دفاع از مردم وظیفه دارد با چنین سناریوهایی مقابله کند و رهبر حکیم انقلاب در این راستا، کشف حجاب را حرام سیاسی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی نیستند، اظهار کرد: بسیاری از این بانوان ایرانی، تعلقات معنوی، مذهبی، وطن‌دوستی و میهن‌پرستی دارند. بانوان اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب آگاه شوند، حتماً با آن همراهی نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: واقعیت این است که با یک اقلیت ناچیزی روبه‌رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی کشف حجاب بوده و آگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه حاکمیت این است با این افراد باید مدبرانه، حکیمانه، مخلصانه، دلسوزانه، هوشمندانه و قاطعانه رفتار کرد و وظیفه مردم نیز در راستای عمل به نهی از منکر تذکر لسانی است.

انتهای پیام
captcha