نماز عید فطر در قزوین به صورت متمرکز برگزار می‌شود
کد خبر: 4135331
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

نماز عید فطر در قزوین به صورت متمرکز برگزار می‌شود

رئیس ستاد نماز عید فطر قزوین با اشاره به جزئیات برگزاری نماز عید فطر، گفت: نماز عید فطر امسال با شعار «عید بندگی و همبستگی» و به امامت آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین در میدان سرداران، مقابل استانداری برگزار خواهد شد.

نماز عید فطر

علی شفیعی‌شاد، رئیس ستاد نماز عید فطر، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در قزوین به صورت متمرکز، گفت: پیش از ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی برگزاری نماز عید فطر با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب کمیته‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی آغاز شد و جلسات متعددی تا به امروز برگزار شده است تا ان‌شاءالله نماز عید باشکوه و منظم و با حضور آحاد مردم مؤمن برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در میدان سرداران، مقابل استانداری به امامت آیت الله عابدینی گفت: از همان ابتدای صبح روز عید سعید فطر فضا برای حضور نمازگزاران فراهم خواهد بود و برنامه‌های ما از ساعت ۷ صبح روز عید آغاز می‌شود و بعد از آن نماز عید فطر اقامه خواهد شد و بعد از نماز مستمع خطبه‌های نماز خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سعی شده با همکاری شهرداری بنرهایی در سطح شهر برای اطلاع‌رسانی نصب شود و از ساعت ۶ صبح اتوبوس‌ها برای حضور در نماز عید فطر به صورت رایگان از میادین و مساجد اصلی شهر فعال خواهد شد. ضمن اینکه توقفگاه‌ها و پارکینگ‌هایی در اطراف میدان سرداران در نظر گرفته شده تا مشکلی در پارک خودروها نداشته باشیم.

وی افزود: ان‌شاءالله در روز عید فطر با حضور آحاد مردم شریف قزوین و مردم نمازگزار مساجد و هیئت‌ها و نهادهای اجتماعی و دینی و طیف‌های مختلف، یک نماز عید فطر باشکوه و به یاد ماندنی را در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت. امیدواریم خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان و روزه‌اولی‌ها را با خود همراه داشته باشند که این مسئله به نشاط و زیبایی‌های نماز عید فطر بسیار کمک خواهد کرد و ما هم سعی کردیم میزبانی شایسته‌ای را از آن‌ها داشته باشیم.

شفیعی‌شاد تصریح کرد: مردم در زمان حضور در محل نماز عیدفطر حتماً زیرانداز، مهر و سجاده را همراه خود داشته باشند. در این روز با همکاری نهادهای مردمی و اصناف موکب‌هایی هم برای پذیرایی در نظر گرفته شده است. کانال اطلاع‌رسانی به نشانی https://eitaa.com/Qazvin1358 در پیام‌رسان ایتا ایجاد شده و اطلاعاتی که نمازگزاران احتیاج دارند در آنجا قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص برنامه‌های جنبی نماز عید فطر بیان کرد: قرائت دعای ندبه و اجرای زنده سرود از برنامه‌های جنبی نماز عید فطر است و برنامه نماز عید فطر به صورت زنده از طریق شبکه‌ استانی صداوسیمای قزوین پخش خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: مردم می‌توانند تصاویر زیبایی که از این روز و در زمان برگزاری نماز عید فطر می‌گیرند را با ستاد به اشتراک بگذارند که تبلیغات در این خصوص انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را داریم که اگر روز جمعه به عنوان عید فطر اعلام شد نماز عید فطر را برگزار کنیم که اگر اینطور شود با برگزاری نماز عید فطر در میدان سرداران دیگر نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

رئیس ستاد نماز عید فطر در پایان گفت: امیدواریم این قبیل برنامه‌ها که با محوریت نماز در استان‌ برگزار می‌شود باعث وحدت هرچه بیشتر و ایجاد روحیه همبستگی و تقویت روح ایمانی در جامعه شود و به حوزه‌های مختلف اجتماع نیز تسری یابد.

انتهای پیام
captcha