حضور مردم در صحنه‌ها راز ماندگاری انقلاب است
کد خبر: 4144719
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

حضور مردم در صحنه‌ها راز ماندگاری انقلاب است

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با بیان اینکه نقش و حضور مردم در صحنه‌ها راز ماندگاری انقلاب است، گفت: تکثیر انقلاب و بلوغ سیاسی مردم در انقلاب در دفع بحران‌ها بسیار کارساز بوده است.

ملک پور رئیس آموزش پرورش ناحیه یک قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، طیب ملک‌پور، مدرس دانشگاه و رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین، در نشست فرهنگی با موضوع «مردم در نظام فکری امامین انقلاب» که امروز سه‌شنبه نهم خرداد ماه از سوی سازمان بسیج رسانه در سالن اقشار سپاه استان قزوین برگزار شد، گفت: دکترین عالم از ابتدای خلقت تا قیامت بر حکومت مستضعفین استوار است که در اسناد و روایات، ایران و یمن کشورهای شاخص در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: تشریف فرمایی آقا علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به ایران نیز در جهت تحقق دکترین عالم بود تا ایران محل تجمع شیعیانی باشد که ظهور مهدی (عج) را انتظار می‌کشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: برای انقلابی که قرار است به حکومت مهدوی ختم شود خون دل‌ها خورده شده و جان‌های ارزشمندی فدا شده است. در گفتمان امام، انقلاب با ولایت؛ نسخه درمان مملکت ماست که اولین قدم آن باور به حاکمیت خدا در عالم است. موضوع دوم استقلالی است که به عزت خون شهدا کسب کرده‌ایم که دستاورد آن اعتماد به مردم و پشت کردن به دشمن است. در گفتمان امام، شهدا خود را بدهکار انقلاب می‌پنداشتند و جان خود را در راه حفظ این آب و خاک و اسلام و انقلاب فدا کردند. 

وی اظهار کرد: انقلاب پایان‌ناپذیر است، همواره زایش و رویش دارد و هر کس با آن بد رفتاری کند سیلی خواهد خورد. تکثیر انقلاب و بلوغ سیاسی مردم در انقلاب، در دفع بحران‌ها بسیار کارساز بوده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در رابطه با «توجه به مردم» در گفتمان امامین انقلاب، بیان کرد: امام راحل در اولین موضع‌گیری خود اعلام کردند که مردم ولی‌نعمتند و من یک تار موی مردم کوخ‌نشین را به کاخ‌نشینان نخواهم داد. امام قدرت اول عالم را قدرت الهی می‌دید و نه تنها معتقد به راه و دکترین انقلاب بود بلکه مطالبه جدی ایشان تطابق مسئولین با قانون دین و قانون اساسی بود چون فاصله گرفتن از این مسیر، آینده شومی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه نقش و حضور مردم در صحنه‌ها راز ماندگاری انقلاب است، گفت: مردم‌باوری منش مردم‌داری را به دنبال خواهد داشت. امام خدمت به مردم را مقدس می‌دانستند و جهاد سازندگی و کمیته امداد را بر پایه کمک‌رسانی و یاری مردم ایجاد کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام انتخابات را یک ماهیت تکان‌دهنده و سرنوشت‌ساز می‌دانست که حتی جمهوری اسلامی را هم به رأی مردم گذاشت و در قانون اساسی هم گنجاند که انتخاب رهبری با رأی و نظر مجلس خبرگان که منتخب مردم هستند انجام شود. از نظر امامین انقلاب مردم مهمترین رکن قدرت و منشأ اقتدار این مملکت هستند. در انتخابات هم اول مشارکت و حضور مردم مد نظر است و پس از آن انتخاب فرد اصلح در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: مردم مهم هستندو جایگاه دارند؛ گاهی باید از مردم عذرخواهی کرد و گاهی تشویق، انگیزه را در دستور کار قرار داد. عامل سقوط پهلوی، عدم ارتباط و توجه به مردم بود به همین جهت همواره به مسئولین توصیه می‌شود که پاسخگوی مطالبات مردم باشند و خود را از مردم جدا نکنند.

انتهای پیام
captcha