امام خمینی(ره) به ملت‌های اسلامی عزت بخشید
کد خبر: 4145371
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
آیت‌الله عابدینی:

امام خمینی(ره) به ملت‌های اسلامی عزت بخشید

امام جمعه قزوین با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی(ره) گفت: ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی از ویژگی‌های امام(ره) بود.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۱۲ خردادماه در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره امام راحل اظهار کرد: امام خمینی(ره) مبارز با استکبار جهانی بود، حفظ اعتدال قاطع در خط نه شرقی و نه غربی را داشت، اصرار فراوان بر استقلال همه جانبه ملت داشت، اعتقاد به خودکفایی به معنای کامل، پافشاری فراوان و تمام‌نشدنی بر حفظ اصولی دینی، شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی از ویژگی‌های امام(ره) بود.

وی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب با توصیه امام خمینی(ره) برای رهبری انتخاب شدند، گفت: براساس راهنمایی‌های امام خمینی(ره) پیش از ارتحالشان، بزرگان ما و مجلس خبرگان رهبری سراغ جانشین ایشان رفتند و به او رأی دادند و رهبر جمهوری اسلامی بعد از بنیانگذار انقلاب مشخص شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به رفتار استکبار با امام خمینی(ره) اظهار کرد: عوامل استکباری و دشمنان امام را زندانی کردند، یعنی کسی را زندانی کردند که برای عزت یک ملت قیام کرده بود، انواع توهین‌ها را نسبت به ایشان روا داشتند، فکر کردند اگر تهمت بزنند و توهین کنند دستگاه خدا را تعطیل خواهند کرد، در حالی که کور خوانده بودند، هر چه توهین کردند و تهمت زدند خدا عزت، عظمت و محبوبیت امام را افزایش داد.

وی یادآور شد: این وعده خداست، خداوند در آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»، یعنی کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‏‌اند به‌زودی خدای رحمان برای آنان محبتی در دل‌ها قرار می‏‌دهد. مطابق آیه فوق این یک قاعده کلی است که هر کس به خدا ایمان داشته باشد و برای خدا کارهای شایسته انجام دهد، خدا محبت او را در دل‌های مردم قرار می‌دهد، امام این‌گونه بود و علی‌رغم همه تهمت‌ها، توهین‌ها و خلاف‌گویی‌ها دست از دین نکشید.

عابدینی افزود: اگر اظهاراتی که مسیحیان و غیرمسلمانان در خصوص امام خمینی(ره) دارند را جمع کنیم، کتاب قطوری خواهد شد و این همان وعده خدای متعال است که ما در شخصیت امام راحل به خوبی مشاهده می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خود امام خمینی(ره) نیز در اشعارشان اشاره کرده‌اند و فرموده‌اند هر چه خدا داده منّت آن را می‌کشم و این که فرمود انتظار فرج از نیمه خرداد کشم یعنی انقلاب را با همین حرکت نیمه خردادی می‌بینم که به نتیجه می‌رسد و الحمدالله این مهم تحقق یافت.

وی گفت: اینکه امام(ره) فرمود انتظار فرج از نیمه خرداد کشم یعنی همه عالم با این حرکت نیمه خرداد همراه خواهند شد، بساط صهیونیست‌ها برچیده خواهد شد، آمریکا نیز مانند شوروی سابق دچار فروپاشی خواهد شد، پرچم عدل و داد اسلامی با عزت و اقتدار بر بام جهان به اهتزاز در می‌آید و این وعده‌ای است که آن عالِم و عارف روشن‌بین بیان فرمود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) وقتی در آستانه ملاقات با خدا قرار می‌گیرد به ما عرضه می‌دارد که به خدای کعبه من به همه آرمان‌های خودم رسیدم، به قله سعادت نائل آمدم و این‌گونه زیبایی تسلیم در برابر رضای خدا را نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امام راحل نیز با همین نگاه در ایام پایانی عمر شریف خود در وصیتنامه‌شان نوشتند که با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری‏‎ ‎‏امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران‏‎ ‎‏مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha