ارزشمندترین سرمایه کانون‌های مساجد، شبکه مردمی است
کد خبر: 4147395
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

ارزشمندترین سرمایه کانون‌های مساجد، شبکه مردمی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه بعد از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی مردمی فرهنگی کشور محسوب می شود، گفت: ارزشمندترین سرمایه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شبکه مردمی است.

باغبانها مدیر کانون های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین، محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، در نشست با لیلا غریب، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین که دوشنبه ۲۲ خرداد در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: از سال ۱۳۷۱ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مصوبه مجلس شورای اسلامی و با هدف تربیت هنرمند مسجدی آغاز به کار کرد و در استان قزوین هم فعالیت کانون‌های مساجد از سال ۱۳۸۱ آغاز شد.

وی ادامه داد: در مدت زمان فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و استان قزوین، ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور ایجاد شده است که بعد از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی مردمی کشور محسوب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۳۸۵ کانون فرهنگی هنری ثبت شده که از این تعداد ۴۰ درصد کانون‌های مساجد شهری و ۶۰ درصد روستایی است که در دورترین روستاهای استان قزوین هم شبکه مسجدی و مردمی کانون‌های مساجد فعال است.

وی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان ادامه داد: ۱۲۰ کانون فرهنگی هنری در ذیل شعار «مسجد- کانون نشاط» برنامه‌های اوقات فراغت را به صورت حرفه‌ای و منظم برگزار می‌کنند که برخی از این کانون‌ها حتی بهتر از یک مؤسسه خصوصی در حوزه اوقات فراغت برنامه دارند. در سطح روستاها هم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برنامه‌های بسیار خوبی را برای ایام تابستان و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، تدارک دیده‌اند و در برخی روستاها هم با توجه به اینکه جمعیت روستا محدود است، برنامه کانون‌ها به صورت محدودتر برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: ارزشمندترین سرمایه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شبکه مردمی است برای نمونه با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا در طول سال و در چندین نوبت، توزیع گوشت قربانی با استفاده از شبکه مردمی کانون‌های مساجد انجام می‌شود.

باغبانها گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سعی دارند به بهانه‌های مختلف حضور نوجوانان و جوانان را در مسجد پر رنگ کنند و از این طریق روح معنویت و اخلاص را در آن‌ها بدمند و امیدواریم با همکاری دفتر امور روستایی استانداری قزوین بتوانیم در حوزه تقویت برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد به ویژه در مناطق روستایی اقدامات جدی‌تری را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha