تجهیز ۳۰ مسجد قزوین به امکانات و وسایل ورزشی
کد خبر: 4147638
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

تجهیز ۳۰ مسجد قزوین به امکانات و وسایل ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ۲۵ تا ۳۰ مسجد قزوین و آبیک را به وسایل و امکانات ورزشی تجهیز کرده ایم که این اقدام در مساجد محله‌های آسیب خیر و محروم و مساجدی که فضای لازم را برای این امر داشت، صورت گرفته است.

مسجد جامع

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، عباس علایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، در نشست با محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، که سه‌شنبه ۲۳ خرداد در اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث مساجد و در حوزه کلان وجود دارد، تعدد ارگان‌های دخیل در امور مسجد است که موجب شده سردرگمی در این حوزه ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: یکی از کارهایی که ما در اداره کل، طی چند سال گذشته آغاز کردیم، تجهیز مساجد به وسایل و امکانات ورزشی است که این کار را از مصلاها آغاز کردیم تا نوجوانان و جوانان جذب نماز جمعه و جماعات شوند و بعد از مصلاها این کار به مساجد تسری یافت.

وی بیان کرد: ۲۵ تا ۳۰ مسجد قزوین و آبیک را به وسایل و امکانات ورزشی تجهیز کرده‌ایم که این اقدام در مساجد محله‌های آسیب خیر و محروم و مساجدی که فضای لازم را برای این امر داشت، صورت گرفته است.

علایی مقدم افزود: همچنین در اقدامی دیگر از کودکان و نوجوانانی که بضاعت مالی کمی داشتند، حمایت کرده و هماهنگی‌هایی را برای استفاده این افراد در ایام تابستان از سانس‌های استخر رایگان و یا کلاس‌ای ورزشی که در آن مستعد هستند، انجام دادیم.

وی گفت: این رویکرد را داریم که برای بچه های مسجدی به ویژه مساجدی که در محله های آسیب خیز و کم برخوردار هستند هم امکان بهره مندی از سانس های رایگان استخر را فراهم کنیم.

اعلایی مقدم بیان کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند با همکاری هیئت‌های همگانی مسابقات محله محور داشته باشند و ما هم آماده مساعدت در این حوزه هستیم و هر آنچه در توان ما باشد در بحث امکانات و تجهیزات ورزشی برای مساجد انجام می‌دهیم زیرا با کار فرهنگی، هنری، اردویی و ورزشی باید نوجوانان را جذب مساجد کرده و آن‌ها را نمازخوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در پایان با اشاره به ظرفیت مسجد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ما نباید از مساجد غافل شویم و آنچه در توان داریم در این حوزه انجام می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha