نمایندگان مجلس در انتصابات دخالت نکنند
کد خبر: 4149735
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

نمایندگان مجلس در انتصابات دخالت نکنند

امام جمعه قزوین گفت: نمایندگان مجلس باید مشاور مسئولان اجرایی باشند، نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند، بلکه می‌توانند مشورت بدهند.

عابدینی امام جمعه قزوین

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز، دوم تیرماه در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضا بیشترین نقش را در افزایش امید در مردم داشته و دارد و اگر خدای ناخواسته در این حوزه خلافی صورت بگیرد، به امید مردم آسیب جدی می‌رساند.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی بیان کرد: با شهید بهشتی کاری کرده بودند که هیچ‌کس توان دفاع از آبروی شهید بهشتی را نداشت و امروز نباید با وجود فضای مجازی و رسانه‌ای، تحت تأثیر تبلیغات مسموم و ناجوانمردانه دشمن بر علیه خدمتگزاران جمهوری اسلامی باشیم.

وی اضافه کرد: امروز شرایط و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه به گونه‌ای شده که حتی آمریکا نیز به‌دنبال برقراری ارتباط با ملت ایران است. باید مراقب باشیم که این موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی توسط دشمن در کام مردم تلخ نشود.

این مسئول در ادامه با اشاره به وقایع رخ داده در آلبانی، بیان کرد: همان‌هایی که قبلاً منافقان را مهمان کرده و از آنها پذیرایی می‌کردند، امروز در هماهنگی با جمهوری اسلامی به بساط منافقان حمله کردند، برخی از منافقان کشته شدند و برخی از آنها نیز دستگیر شدند، این راه ادامه دارد، ما می‌خواهیم با همت حقوقی و قانونی دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی منافقان را به این مملکت برگردانیم تا آنها سزای عمل خود را ببینند که چندین هزار نفر را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، البته نسل منافقان در حال انقراض است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اکنون این شرایط را در دنیا پیدا کرده‌ایم و قدرت یافته‌ایم، در انتخابات سال ۸۸ حضور مردم به گونه‌ای بود که ایران فوق‌العاده در دنیا قدرتمند شد، این به‌خاطر حضور حداکثری مردم بود اما فتنه‌گران آمدند این پیروزی بزرگ را با آن فتنه  به کام ملت تلخ کردند.

وی تأکید کرد: امروز ما از همه مسئولان، نمایندگان مجلس، مدیران استانی، اقشار مختلف و افراد ذی‌نفوذ تقاضا داریم نگذارند به وحدت استانی ما لطمه وارد شود، نگذاریم استان ما در ندای مخالفت و امثال آن پیشکسوت شود، رفتار مسئولان باید سبب امیدآفرینی در جامعه باشد، فعالان سیاسی باید دعوا را کنار بگذارند و عزتمندانه پای خدمت به نظام بمانند؛ سیاه‌نمایی علیه نظام حرام است.

امام جمعه قزوین گفت: قانون می‌گوید نمایندگان مجلس قانون‌گذار هستند و باید در این زمینه نظارت داشته باشند تا قانون به درستی اجرا شود. نمایندگان باید مشاور مسئولان اجرایی باشند، این موضوع را بارها مقام معظم رهبری توصیه کردند؛ نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند، بلکه می‌توانند مشورت بدهند.

انتهای پیام
captcha