قزوین در استفاده از طرح «کالا برگ الکترونیک» رتبه اول را دارد
کد خبر: 4150242
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

قزوین در استفاده از طرح «کالا برگ الکترونیک» رتبه اول را دارد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: قزوین رتبه نخست در استفاده از طرح کالا برگ الکترونیک را به خود اختصاص داده است و در این طرح محدودیتی برای میزان و یا نوع برند اقلام وجود ندارد.

کالا برگ الکترونیک

به گزارش ایکنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین، یکشنبه چهارم تیر ماه در کارگروه تنظیم بازار که در سالن جلسات شیهد سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: از میان ۲۱۱۵ پایانه فروشگاهی ثبت شده در استان قزوین برای مشارکت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، ۱۰۸۳ پایانه فعال هستند. با توجه به تعداد تراکنش‌های انجام شده در تمامی استان‌های کشور، استان قزوین با ۹۲ هزار و ۱۱۲ تراکنش در جایگاه نخست استفاده از این طرح قرار دارد.

وی  بیان کرد: کالاهای طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۰ قلم کالا از جمله پنیر، شیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، قند، روغن، ماکارونی و برنج است و در هنگام خرید شهروندان می‌توانند از هرکدام از این اقلام با اعتبار یارانه خود به میزان دلخواه خریداری کنند، چرا که در این طرح محدودیتی برای میزان و یا نوع برند اقلام وجود ندارد. دهک‌هایی که از این طرح استفاده می‌کنند، باید تمام سهمیه خود را در ماه مذکور استفاده کنند چراکه سهمیه‌ها برای ماه بعد ذخیره نشده و حذف می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شبکه ملی اعتبار یک روش جدید بوده و متصل به شبکه بانکی است، گفت: در این شبکه بر مبنای کد ملی افراد، به میزان یارانه اختصاص یافته شارژ می‌شود و شهروندان می‌توانند با هر کارت‌بانکی که به نام سرپرست خانوار است؛ خرید کنند و نیاز نیست حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند.

وی در پایان گفت: پس از اجرای این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن «شما» را نصب کنند تا با فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد با طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؛ آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha