ترویج خطبه غدیریه در رأس امور دهه ولایت در قزوین است
کد خبر: 4152591
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

ترویج خطبه غدیریه در رأس امور دهه ولایت در قزوین است

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با بیان اینکه ترویج خطبه غدیریه در رأس امور دهه ولایت است، گفت: امام هادی(ع) ۲ زیارتنامه دارند که از زیارت جامعه کبیره همه آگاهیم اما زیارت غدیریه ایشان مغفول مانده است اگر چه که از لحاظ سند بسیار قوی است و امام حسن عسگری(ع) هم راوی این زیارت است.

محسن حق شناس

به گزارش ایکنا از قزوین، محسن حق‌شناس، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین، در نشست خبری فعالیت‌های استان قزوین در دهه امامت و ولایت که سه‌شنبه ۱۳ تیرماه در محل تالار مردم شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، گفت: اولین مبلّغ ولایت و غدیر پیامبر(ص) بود و در عصر ما شهدا مبلغین غدیر بودند و پیش‌قراول آنان امام راحل بود که عَلم ولایت را به دست با کفایت رهبر فرزانه انقلاب سپرد.

وی ادامه داد: چند سالی است یکی از رسالت‌های بنیاد غدیر کشور ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع) است که یک امام معصوم فضایل امیرالمومنین(ع) را برمی‌شمارد. در این زیارتنامه ۳۰ آیه به صورت مستقیم و حدود ۶۰ آیه غیرمستقیم در وصف حضرت امیر(ع) در زیارت غدیریه آمده است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین بیان کرد: اگرچه پیامبر(ص) برای عدالت و تزکیه و تبیین مکارم اخلاق آمد اما بی‌شک مهمترین رسالت پیامبر تبلیغ امامت حضرت امیر(ع) و اولاد اوست. هرجا مردم از غدیر فاصله گرفتند امر به معروف در بین ائمه بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: همواره شاهد رونق خودجوش جریانات مردمی در دستگاه غدیر هستیم. نشاط واقعی در سایه غدیر است و اگر دنبال صلاح و عاقبت به‌خیری هستیم باید جریان غدیر را باشکوه یادآوری و احیا کنیم. اتفاق بسیار مبارکی است که شهرداری با تمام هیمنه‌ خود و همچنین خیرین، اصناف، اتاق بازرگانی و دستگاه‌های مردمی پای کار غدیر آمده‌اند چون بنیاد غدیر ریالی اعتبار دولتی ندارد و هرآنچه رقم می‌خورد حاصل هم‌افزایی شایسته‌ای در مدیریت شهری است.

حق‌شناس در بیان کارهای ویژه دهه ولایت امسال اظهار کرد: ترویج خطبه غدیریه در رأس امور این دهه مبارک است چرا که امام هادی(ع) ۲ زیارتنامه دارند که از زیارت جامعه کبیره همه آگاهیم اما زیارت غدیریه ایشان مغفول مانده است اگر چه که از لحاظ سند بسیار قوی است و امام حسن عسگری(ع) هم راوی این زیارت است.

وی تصریح کرد: ۵۰ مسجد در سطح استان قزوین خوانش زیارت غدیریه را در دستور کار دارند، خوشنویسان ایران کتابت بخش‌هایی از فضایل حضرت امیر(ع) از زبان امام هادی(ع) را انجام خواهند داد که با کارشناسی‌های صورت گرفته ۴۰ فراز انتخاب شده تا به‌عنوان محور مسابقه خوشنویسی در روز جمعه رویدادی غدیری را رقم بزند که اولین تولید از فضایل حضرت است که توسط خوشنویسان انجام خواهد شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین افزود: جشنواره راویان غدیر، مداحی، منقبت، بیان و شعر غدیر با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد تا حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان پیام غدیر را اطلاع دهند.

وی گفت: «محلات غدیری» برنامه دیگری است که با محوریت جبهه فرهنگی انجام می‌شود تا ۱۴ محله که پای کار غدیر هستند بتوانند مشکلات محله را احصاء کرده و تا دهه امامت و ولایت سال آینده در حد توان خود به حل معضلات و مشکلات محل اقدام کرده و برای مردم گره‌گشایی کنند.

این مسئول ادامه داد: یکی از استراتژی‌های اهل‌بیت(ع) برای حفظ غدیر، اطعام غدیر است که به که این عید به «یوم الطعام» هم معروف است؛ در سال گذشته ۴۳۰ هزار و امسال ۵۰۰ هزار پرس غذای ملکوتی تحت عنوان اطعام غدیر در بین هم استانی‌ها توزیع خواهد شد، با تمام مشکلات اقتصادی موجود، تزیین شهری بسیار بهتر شده و این محبت امیرالمومنین(ع) است که تمام موانع را از پیش پای ما برمی‌دارد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در دهه ولایت امسال ۳۱۲ موضوع برنامه طرح‌ریزی شده است و علاوه بر آن این نکته لازم به ذکر است که خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۰ جلسه مستمر نهج‌البلاغه در استان قزوین وجود دارد و علاوه بر آن نشست و توانمندسازی مبلغان از تکالیف بنیاد غدیر است.

انتهای پیام
captcha