اوضاع امروز فرانسه تفسیر آیه ۱۱۳ سوره هود است
کد خبر: 4153255
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

اوضاع امروز فرانسه تفسیر آیه ۱۱۳ سوره هود است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اتفاقات فرانسه نتیجه سال‌ها حمایت از منافقان و ظالمان است، گفت: اوضاعی که اکنون در فرانسه پیش آمده تفسیر آیه ۱۱۳ سوره مبارکه هود است، خداوند در این آیه می‌فرماید به کسانی که ستم کرده‌اند متمایل مشوید که آتش دوزخ به شما می‌رسد.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه که امروز ۱۶ تیر در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: امام کاظم (ع) فرمودند در دین خدا تفقه کنید، یعنی بخواهید که آن را خوب و ریشه‌ای یاد بگیرید و دین خدا را عمیق بفهمید.

وی ادامه داد: امام کاظم(ع) در ادامه فرمودند تفقه کلید بصیرت است، وقتی بصیرت داشته باشیم اشتباه نمی‌کنیم، اشتباه نمی‌گوییم و اشتباه نمی‌رویم، یعنی بصیرت جلوی همه اشتباهات ما را می‌گیرد، این بصیرت از کجا پیدا می‌شود؟ از اینکه دین‌مان را ریشه‌ای و عمیق یاد بگیریم.  

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام در ادامه فرمودند اگر بصیرت داشتید و دین را ریشه‌ای یاد گرفتید عبادت شما عبادت آبرومندانه‌ای می‌شود، یعنی برای مثال دیگر سر نماز عجله نمی‌کنیم، خلقت جن و انس به‌خاطر عبادت خدای متعال بوده است، بنابراین در نماز عجله معنایی ندارد، باید دقت کنیم و از نماز لذت ببریم.  

وی خاطرنشان کرد: برخی در قرائت قرآن حوصله ندارند، دلیلش این است که ریشه‌ای کار نمی‌کنند، باید به گونه‌ای باشد وقتی قرآن را در دست می‌گیریم دیگر نتوانیم آن را زمین بگذاریم و بخواهیم دائم قرائت این کتاب آسمانی را ادامه بدهیم، اگر دین را ریشه‌ای یاد گرفته باشیم عبادت ما شیرین می‌شود و ارتباطمان با خدا ارتباطی دوستانه و محبت‌آمیز خواهد شد.  

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امام کاظم (ع) این‌گونه ادامه دادند که اگر ریشه‌ای دین را یاد بگیریم، باعث می‌شود خدا دائم مقامات بالاتری به ما عنایت کند و انسان مجلل شده و در پیشگاه خدا علو درجات نسبت به دین، دنیا و آخرت پیدا می‌کند و وضع دنیا و آخرتش آباد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سالروز توطئه کودتای نوژه در این روزها بود که خنثی شد و معجزه‌ای بود در انقلاب اسلامی چراکه اگر اتفاق می‌افتاد مردم زیادی کشته می‌شدند و موجب شادی دشمنان می‌شد اما خدای متعال کودتاگران را رسوا کرد و دستگیر شدند و نقشه آن‌ها خنثی شد.

این مسئول با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی، تصریح کرد: رضاخان خیال می‌کرد با کشتار مردم می‌تواند کاری کند که مردم حجاب خود را کنار بگذارند و درک نمی‌کرد مردم تا چه اندازه پای عقیده و ایمان خود ایستاده‌اند و جان و مال خود را تقدیم دین خود می‌کنند و همین کار را کردند و رضاخان و اربابانش نسبت به این نقشه پشیمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که کارهای خوبی در حوزه عفاف و حجاب توسط برخی از دستگاه‌ها و خواهران پای کار عفاف و حجاب صورت گرفته است و استان قزوین جزو استان‌های خوب کشور است اما همچنان نیازمند اقدامات بیشتر هستیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امیدواریم دستگاه قضایی از نظر قانونی، متدینان از نظر امر به معروف و نهی از منکر وظایف خود را بهتر انجام دهند تا جامعه‌ای فاخر با حفظ کرامت انسانی، حفظ شخصیت زن و ممانعت از به ابتذال کشیده شدن زن در جامعه، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام دینی است که نهایت احترام را برای زن قائل است، افزود: غربی‌ها به دروغ خود را حامی حقوق زن معرفی می‌کنند اما اسلام دینی است که نهایت احترام را برای زن قائل است و امام خمینی(ره) فرمودند مرد از دامان زن به معراج می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اتفاقات فرانسه نتیجه سال‌ها حمایت از منافقان و ظالمان است، بیان کرد: اوضاعی که اکنون در فرانسه پیش آمده تفسیر آیه ۱۱۳ سوره مبارکه هود است، خداوند در این آیه می‌فرماید «وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ»، یعنی به کسانی که ستم کرده‏‌اند متمایل مشوید که آتش دوزخ به شما می‌‏رسد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: فرانسه به منافقین میدان می‌داد که از کشور آن‌ها علیه اسلام استفاده کنند، البته خیلی کشورهای دیگر هم از این غلط‌ها کرده‌اند اما خدای متعال به آن‌ها نشان داد که هر کس به ستمگری تکیه کند آتش می‌گیرد و این شعله‌های آتش امروز در فرانسه تفسیر آن آیه کریمه است.  

وی تأکید کرد: همه ما باید از این‌ها درس بگیریم، هر کجا یک ظالم و ستمگری خواست از ما سواستفاده کند، باید بترسیم که آتش می‌گیریم و آبرو، حیثیت و شرف ما دود می‌شود، با ستمگران و ظالمان همراه نشویم، مگر اینکه بخواهیم نصیحتشان کنیم و جلوی ظلم و فسادشان را بگیریم.  

انتهای پیام
captcha