حافظ قرآن چگونه «مربی قرآن» می‌شود
کد خبر: 4155071
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
یک پیشکسوت قرآنی مطرح کرد

حافظ قرآن چگونه «مربی قرآن» می‌شود

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضن تشریح ویژگی های یک مربی قرآن گفت: اگر حافظ قرآن فقط برای خود حافظ باشد مفید نیست بلکه باید مربی حفظ باشد و با بهره‌گیری از تجارب خود حافظ پرورش دهد. با توجه به روش‌های موجود، هر یک از حافظان از ۵ جزء به بالا از قابلیت مربی بودن هم برخوردارند.

خواجه پیری

محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حاشیه مراسم بیست‌وپنجمین سالروز تأسیس مهد قرآن کریم قزوین، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: برای علاج چالش‌های متعدد موجود در جامعه چاره‌ای جز بازگشت به آغوش قرآن و عترت و مسجد نداریم.

وی اظهار کرد: اگر امروز ۴۰۰ حافظ در مهد قرآن تربیت شده و رشد یافته‌اند باید به همت هر یک از آن‌ها در سال آینده ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن اداره شده و بر خیل قرآن‌دوستان افزوده شود.

این پیشکسوت قرآنی در ادامه گفت: اینکه حافظ قرآن فقط برای خود حافظ باشد مفید نیست، حافظ باید مربی حفظ باشد و با بهره‌گیری از تجارب خود حافظ پرورش دهد. با توجه به روش‌های موجود هر یک از حافظان از ۵ جزء به بالا از قابلیت مربی بودن هم برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مهد قرآن در طول این سال‌ها با اقدامات جهادی پیش رفته است و مربیان فی‌سبیل‌الله در جهت تربیت نسل قرآنی قدم برداشتند اما یکی از درگیری‌ها و چالش‌های امروز ما این است که افراد بدون پول کار نمی‌کنند. کار قرآنی با سختی و ملامت و هزینه کردن از وقت و آبرو و سرمایه همراه است و ما باید مُبلغ فعالیت جهادی قرآنی در جامعه باشیم.

خواجه‌پیری در پایان گفت: پس از گذشت دو دهه فعالیت، زمان آن رسیده که نیروهای تربیت‌یافته توسط مهد قرآن در شهر به‌کار گرفته شوند و مسئولان استفاده تخصصی از این نیروها را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha