اخلاص در تبلیغ دین جایگاه رفیعی دارد
کد خبر: 4155481
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

اخلاص در تبلیغ دین جایگاه رفیعی دارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خطاب به روحانیون گفت: در جریان تبلیغ باید زوایای مختلف چون هنر بلاغت، فصاحت و علم و دانش را مورد توجه قرار دهیم ولی همه این امور همچون عدد صفری است که در کنار عدد اخلاص جایگاه پیدا می‌کند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین، سایت خبری کمیته امداد؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با محوریت تبیین تبلیغات ایام محرم و صفر برگزارشد، گفت: حرکت امام حسین(ع) دارای ابعاد و پیام‌های مختلفی است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) شبکه امامت را با خون خود پایدارتر کرد و امروز ما باید با تبلیغ این شبکه را تبیین کنیم چراکه تبلیغ از اصول اولیه وظایف حوزه‌های علمیه است از همین روی نیز خداوند سبحان به پیامبرش می‌فرماید که امر رسالت خود را با بیان ولایت امیر المومنین (ع) ابلاغ کن.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در جریان تبلیغ باید زوایای مختلف چون هنر بلاغت، فصاحت و علم و دانش را مورد توجه قرار دهیم ولی همه این امور همچون عدد صفری است که در کنار عدد اخلاص جایگاه پیدا می‌کند.

وی افزود: اخلاص یعنی برای خدا و رضای خدا حرکت کنیم، از این رو همانطور که تکه نانی بر زمین افتاده را از باب اینکه برکت خداست، با برداشت از زمین مراقبت می‌کنیم در مواجه با اقشار مختلف مردم مساجد و هیئت‌ها نیز دقت داشته باشیم چراکه این مردم هم برکت خدا هستند. در میان مردم برای توجه به جوانان عنایت بیشتری داشته باشید و در بیان سخنرانی‌ها از مسائل مختلف که باید گفته شود، غافل نشوید.

عابدینی با اشاره به لزوم هشدار نسبت به پرهیز از دوقطبی سازی مورد دلخواه دشمن، تصریح کرد: مردم را به دین توجه دهید و از بی بندوباری و بی‌حیایی که دشمن به دنبال ترویج آن است، هشدار دهید و برای توجه به پرداخت وجوه شرعی نیز توصیه‌های لازم را داشته باشید. یکی از وجوهات شرعی زکات است که باید برایش اهتمام داشته باشید و به حرف زدن قناعت نکنید بلکه این دستور الهی را تبیین کنید چراکه براساس نص صریح قرآن کریم موجب پاکیزگی افراد می‌شود.

انتهای پیام
captcha