خداوند در قرآن «عدالت» را آرمان انسان ترسیم کرده است
کد خبر: 4155899
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
آیت‌الله عابدینی:

خداوند در قرآن «عدالت» را آرمان انسان ترسیم کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند در قرآن کریم «عدالت» را آرمان و چشم‌اندازی برای ما ترسیم کرده و عنوان می‌کند انبیاء آمده‌اند تا تلاش کرده و مردم را برای برقراری قسط و عدل تشویق کنند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در همایش بزرگداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان که شب گذشته ۲۶ تیرماه در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد ضمن اشاره به آرمان‌ها و چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی، گفت: شورای‌نگهبان حامی و حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و عامل جهت‌دهی به اهداف پیش‌روی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. نخستین آرمان انقلاب آن است که مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و نیروهای مسلح دنبال این حقیقت باشند که برای ترویج عبودیت و بندگی در این کشور تلاش کنند، باید شاکله قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح بر تأسیس جامعه‌ای بر مبنای عبودیت بوده و از آن حفاظت و پاسداری کنند و فلسفه وجودی شورای نگهبان هم همین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن کریم «عدالت» را آرمان و چشم‌اندازی برای ما ترسیم کرده و عنوان می‌کند انبیاء آمده‌اند تا تلاش کرده و مردم را برای برقراری قسط و عدل تشویق کنند. خداوند عیان کرده که در این عالم همه باید تحت ولایت او باشند. همه مردم اهل عبادتند اما انبیاء آمده‌اند عبادت آن‌ها را به سمت خدا جهت‌دهی کنند تا شیطان و طاغوت را ولی خود قرار نداده و همه مؤمنین برای تحقق ولایت خداوند به پا خیزند.

وی افزود: حیطه رسالت انبیاء آن است که پیامبر قبل خود را تصدیق و پیامبر بعد از خود را معرفی و پیامبر خاتم را بشارت می‌دادند و در زمان ائمه هم همین روال برقرار بوده است. در قرآن می‌خوانیم که حضرت موسی خطاب به قومش می‌فرماید که من فرستاده خدا برای شما هستم و حیطه رسالتش برای قوم بنی‌اسرائیل بود. اما در سوره اعراف این معنا برای پیامبر خاتم یا ایها الناس و خطاب به همه مردم است و ما هم در حیطه رسالت خاتم النبیین(ص) محسوب می‌شویم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما باید چنین احساس کنیم که هر انسانی در دنیا باید پیام قرآن و اسلام و انقلاب را بشنود و در همه عالم پرچم لااله‌الا الله و محمد رسول‌الله(ص) برافراشته شود اما متأسفانه امروزه دوقطبی‌های فریبنده، غیرواقعی، مضر و منحرفانه به هر شکلی برای مردم درگیری فکری و ذهنی ایجاد کرده و در گستره مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی حتی موضوع با حجاب و بی‌حجاب هم رخنه کرده است در حالی که این رویکردها با نگرش قرآن منافات دارد.

وی در پایان گفت: خداوند در آیات قرآن کریم یک دوقطبی را برای ما مشخص کرده است و آن دو قطبی مستکبران و مستضعفان است که خداوند می‌فرماید من هم با مستضعفان هستن و در نهایت زمین به دست صالحان و مستضعفان اداره خواهد شد.

انتهای پیام
captcha