خداوند در‌هایی از عالم اندیشه به روی دانشمندان دینی باز می‌کند
کد خبر: 4164664
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
آیت‌الله عابدینی:

خداوند در‌هایی از عالم اندیشه به روی دانشمندان دینی باز می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی گفت: فرصت‌هایی که قرآن به ما نشان می‌دهد فقط مربوط به جبهه‌های جنگ نیست، خداوند در‌هایی را از عالم تفکر و اندیشه به روی دانشمندان دینی باز می‌کند که دیگران چنین فرصت‌هایی را ندارند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، شب گذشته، یکم شهریور در دیدار با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، گفت: کار شما کاری جهادی است، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند جهاد دری از درهای بهشت است و خدا این در را برای افراد خاص یعنی مجاهدین باز می‌کند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز خدا بسیاری از الطاف، برکات و موقعیت‌ها را فقط برای مجاهدین قرار می‌دهد، خداوند در آیه ۷۸ سوره حج از حق جهاد سخن گفته و فرموده در راه خدا چنانكه شایسته جهاد در راه اوست جهاد كنید. خداوند در آیه ۱۰۲ سوره آل‌عمران نیز از حق تقوا سخن گفته و خطاب به مؤمنین می‌فرماید آنچنان كه حق تقوا و پرهيزكاری است، از خدا بپرهيزيد و حق تقوا را به جا آورید، بنابراین اگر می‌خواهید حق جهاد را ادا کنید، باید حق تقوا را هم ادا کرده باشید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۱۲۱ سوره بقره از حق تلاوت سخن به میان آورده و می‌فرماید کسانی که کتاب خدا را چنانكه شایسته است تلاوت می‌کنند. بنابراین خداوند ۳ حق اعم از حق جهاد، حق تقوا و حق تلاوت را در این آیات مطرح کرده است، اگر کسی در مسیر این سه حق گام بردارد، خداوند برای او هدیه‌ و جایزه‌ای در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲ سوره انفال در رابطه با مؤمنین حقیقی سخن گفته و فرموده مؤمنان همان كسانى‏‌ هستند که وقتی یاد و نام خدا می‌شود همه وجودشان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. خداوند در آیه ۴ سوره انفال می‌فرماید این‌ها مؤمنین حقیقی هستند؛ براى آنان نزد پروردگارشان درجات، آمرزش و روزى نيكو خواهد بود، این همان جایزه‌ای است که پیش‌تر ذکر شد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خداوند به عیسی(ع) فرموده به بنی‌اسرائیل بگو من فرستاده خدا برای شما هستم، حتی جمیع بنی‌اسرائیل هم مخاطب حضرت عیسی(ع) نبودند، اما خداوند در آیه ۱۵۸ سوره اعراف به پیغمبر(ص) می‌فرماید به مردم بگو من فرستاده خدا به سوی همه شما هستم، همان خدایی كه حكومت آسمان‌ها و زمين از آن او است، معبودی جز او نيست، زنده می‌‏‌كند و می‌‏‌ميراند پس به خدا و فرستاده‏‌اش ایمان بیاورید، آن پيامبر درس نخوانده‏‌ای كه ايمان به خدا و كلماتش دارد و از او پيروی كنيد تا هدايت يابيد.

محدودیت زمانی و مکانی در رسالت پیامبر(ص) مطرح نیست

امام جمعه قزوین اظهار کرد: بنابراین نتیجه می‌گیریم رسول اکرم(ص) رسالت جهانی داشت، محدودیت زمانی و مکانی در رسالت پیامبر(ص) مطرح نبود، حتی حضرت عیسی(ع) هم فرمودند من مبشّر رسولی هستم که پس از من خواهد آمد و نام او احمد است، ما سفیر رسالت رسولی هستیم که آمده است تا جهان را متحول کند.

وی بیان کرد: خداوند در آیه ۵۶ سوره ذاریات فرموده جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند، رسالت رسول اکرم(ص) این بود که همه جهان رنگ بندگی خدا را بگیرند و از بردگی آدم‌ها نجات پیدا کنند، خداوند در این آیه می‌فرماید من آدم‌ها را فقط برای عبادت آفریده‌ام، البته ما هم هر چه در دنیا نگاه می‌کنیم جز عبادت نمی‌بینیم اما اینکه هر کسی چه چیزی یا چه کسی را عبادت می‌کند مهم است، پیغمبران آمدند که این عبادت را جهت بدهند، این همان رسالتی است که بر عهده همه ماست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در سوره طه آمده خداوند به موسی(ع) مأموریت داد که به سوی فرعون برود زیرا فرعون طغیان کرده و خود را ربّ معرفی می‌کند، موسی(ع) به محض اعلام مأموریت، فوراً یک سری امکانات سخت‌افزارانه را از قیبل رسانه قوی و نیروی انسانی از خدا مطالبه کرد، در نهایت گفت خدایا همه این سخت‌افزارها را برای این می خواهم که نام و ذکر تو عالم‌گیر شود، خدا هم چون هدف موسی(ع) را دید فوراً فرمود ای موسی(ع) هر چه درخواست کرده بودی برآورده شد.

ولایت اصل تبلیغ است

وی یادآور شد: رسول اکرم(ص) ۲۲ سال در راه رسالتی که داشتند زحمت کشیدند، اصل کار پیغمبر(ص) مبلّغ بودن است، در تبلیغ هم ولایت اصل است، برای اینکه خداوند به پیامبر(ص) فرمود تو مبلّغ ولایت هستی، بنابراین اهداف رسالت باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه ۳ سوره مائده می‌فرماید امروز کافران از اینکه به دین شما دستبرد بزنند و اختلالی به آن برسانند طمع بریدند، پس شما از آنها بیمناک نگشته و از من بترسید. امروز یعنی در غدیر دین شما را به حد کمال رساندم و بر شما نعمتم را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان برگزیدم.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی که قرآن به ما نشان می‌دهد فقط مربوط به جبهه‌های جنگ نیست، خداوند در‌هایی را در عالم تفکر و اندیشه به روی دانشمندان ایمانی و دینی باز می‌کند که دیگران چنین فرصت‌هایی را ندارند.

امام جمعه قزوین در پایان اظهار کرد: برکت هم مسئله مهمی است، خداوند می‌فرماید ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم، همچنین می‌فرماید این شب مبارک شب قدر است و اثر و خروجی این یک شب از هزار ماه بالاتر است، کارهای شما هم الحمدلله با برکت پیش می‌رود.

انتهای پیام
captcha