«نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» شعار شیطان بزرگ است
کد خبر: 4166268
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
آیت‌الله عابدینی:

«نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» شعار شیطان بزرگ است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» شعار شیطان بزرگ است، گفت: مهمترین نقطه‌ای که از سوی دشمن مورد تهاجم قرار می‌گیرد، ایمان و امید است.

عابدینی امام جمعه قزوین

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر جمعه، ۱۰ شهریور در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند تقوا وسیله و مرکب رامی است که اهل خود را تا داخل بهشت و به مقصد عالی می‌کشاند.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌های پیش‌رو روز بانکداری است، بانکداری ما باید بانکداری حلال باشد، نه اینکه به هر عنوانی یک‌طرفه جلب منفعت کنند، بانک‌ها باید به مردم منفعت برسانند و برای خودشان هم منفعت داشته باشد، آن چیزی که نابودی می‌آورد رباست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۲۷۶ سوره بقره فرمود «یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَیُرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ کَفَّارٍ أَثِیمٍ»، یعنی خدا از برکت‏ ربا می‌کاهد، و بر صدقات می‏‌افزاید، و خداوند هیچ ناسپاس گناهکاری را دوست نمی‌دارد، این آیه هم در مورد بانک و هم در رابطه با غیربانک صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد نابود شود با بی‌حیایی و بی‌عفتی نابود می‌شود، جامعه با ظلم نابود می‌شود، جامعه با ربا که یکی از مصادیق ظلم است نابود می‌شود، عزیزان متدینی که در امور بانکی شاغل هستند، اگر به ربا آلوده شوند، هر چند که ظاهراً قانونی باشد تبعات دارد.

آیت‌الله عابدینی افزود: مهمترین نقطه‌ای که از سوی دشمن مورد تهاجم قرار می‌گیریم، ایمان و امید ماست و ما هر کار بزرگی در عرصه‌های امنیتی انجام می‌دهیم موجب امید می‌شود.

وی با اشاره به خنثی شدن برنامه خرابکاری صهیونیست‌ها در صنعت موشکی کشور گفت: الحمدالله نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی کشور با دقت فعالیت‌های صهیونیست‌ها را رصد کردند و خیلی از آن‌ها به دام افتادند و توطئه آن‌ها خنثی شد در حالی که خودشان را آماده کرده بودند تا جشن بگیرند اما سرشان به سنگ خورد و اینها امیدواری را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: برخی عوامل دشمنان در داخل نیز تلاش می‌کنند دستاوردهای عظیم کشور را کوچک نشان دهند چرا که امید و نشاط را برای جامعه ما نمی‌خواهند و می‌خواهند روحیه نوکرصفتی و غرب‌زدگی در کشور وجود داشته باشد و نظام را ناکارآمد نشان دهند و این «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» را که شعار شیطان بزرگ یعنی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست را نهادینه کنند.

این مسئول گفت: ما این‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و نشان داده‌ایم که می‌توانیم و امروز غربی‌ها اعتراف می‌کنند که یک قدرت جدی غیر از آن قدرتی که تاکنون بوده در حال شکل‌گیری است که محور آن جمهوری اسلامی با پشتوانه حرکت‌های عظیمی نظیر اربعین حسینی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم ولایت‌مدار است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: باید مراقب منفی بافی‌های دائمی توسط برخی عوامل دشمن در داخل باشیم که ارتباطشان را با رسانه‌های داخلی قطع کرده‌اند و گوششان را به بوق شیطان و رسانه‌های بیگانه و اجانب سپرده‌اند و توجهی به رسانه‌های داخلی ندارند، گویی موفقیت‌های کشور موجب آزار و ناراحتی آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha