احتمال شهادت پیامبر(ص) در برخی روایات آمده است
کد خبر: 4167571
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
امام جمعه قزوین:

احتمال شهادت پیامبر(ص) در برخی روایات آمده است

امام جمعه قزوین با اشاره به رحلت رسول اکرم(ص)، گفت: در برخی روایات آمده که مظلومانه پیامبر را مسموم کردند، یعنی آن حضرت هم به شهادت رسیده‌اند، دشمنانی که پیامبر(ص) داشت و مایل نبودند سایه برکت رسول خدا(ص) بر سر مسلمانان باشد برای حضرت نقشه کشیدند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که جمعه ۱۷ شهریور در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند خدای تبارک و تعالی که نامش با جلالت و عظمت است، متکفّل یاری کردن کسانی است که دین او را یاری می‌کنند، یعنی هر که دین خدا را یاری کند خداوند یاور او خواهد بود. این مضمون را خداوند در آیه ۱۶۰ سوره مبارکه انعام فرموده که «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا»، یعنی هر کس کار نیکی بیاورد ده برابر آن پاداش خواهد داشت.

وی بیان کرد: همچنین خداوند در آیه ۷ سوره مبارکه محمد فرمود «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید اگر خدا را یاری کنید یاریتان می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد)، خداوند در این آیه می فرماید اگر خدا را یاری کند خدا یاری تان می کند و قدم های شما را ثابت نگه می دارد، یعنی به شما امید می دهد، آینده روشن را به شما می نمایاند، گاهی اصلا خبر نداریم چه اتفاقی قرار است بیفتد اما با همه وجودمان با امید پیش می رویم، این همان لطف و عنایت خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: انقلاب ما نیز با امید پیروز شد، وگرنه دست‌های ما خالی بود، امروز ساگرد ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ است، مردم در روز ۱۶ شهریور ۱۳۵۷ در تهران شعار می‌دادند، آخرین شعارهایشان این بود که می‌گفتند وعده ما فردا میدان ژاله است، فردا نیز همه آن‌هایی که در متن نهضت، انقلاب و تظاهرات حضور داشتند به سمت میدان ژاله سرازیر شدند و رژیم منحوس شاهنشاهی هم بی‌رحمانه مردم را به رگبار بست.

وی تصریح کرد: در آن روز ده‌ها نفر به شهادت رسیدند، بیش از صد نفر مجروح شدند و واقعه ۱۷ شهریور رقم خورد، بسیاری از شهدای ۱۷ شهریور خانم‌ها بودند که با پوشش دینی به میدان آمده بودند. ما علو درجات را برای آن شهیدان مظلوم از خدای متعال درخواست می‌کنیم که در پیمودن راه آن‌ها و به اهتزاز نگه داشتن پرچمی که آن‌ها به پای آن خون و جان دادند، کوتاهی نکنیم.

وی یادآور شد: روز جهانی مبارزه با بیسوادی را داریم، ما پیغمبری داشتیم که رسالتش را با کلمات شروع کرد، یعنی اولین آیاتی که بر آن حضرت نازل شد «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» بود، بنابراین صحبت حضرت با ادبیات دانشگاه و مدرسه آغاز شد و در جامعه رسول خدا(ص) نباید بیسوادی دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مقایسه بیسوادی در کشور ما و برخی کشورهای اسلامی با کشورهای غیرمسلمان درست نیست، آن ها هر چقدر سواد دارند همان است که از مدرسه یاد می گیرند اما پیروان اهل بیت(ع) و مسلمان‌ها، حتی آن‌ها هم که سواد خواندن و نوشتن ندارند، از طریق گوش خود پای منبر، موعظه، سخنرانی و در هیئت‌های مذهبی و جلسات قرآنی در حال سواد آموزی هستند.

وی گفت: امروز نیز باید همه ما دائم در حال معرفت‌افزایی باشیم، اینکه در روایات آمده هر کدام از ما چهل حدیث را یاد بگیریم، این به معنای سواد است، یک نفر این احادیث را می‌خواند و حفظ می‌کند، یک نفر هم آن‌ها را می‌شنود و حفظ می‌کند اما به هر حال هر ۲ صاحب سواد می‌شوند و این ارزشمند است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: شهادت و رحلت رسول گرامی اسلام را در پیش داریم، در برخی روایات آمده که مظلومانه حضرت را مسموم کردند، یعنی آن حضرت هم به شهادت رسیده‌اند، دشمنانی که پیامبر(ص) داشت و مایل نبودند سایه برکت رسول خدا(ص) بر سر مسلمانان باشد برای حضرت نقشه کشیدند.

اعمال چه کسانی پس از مرگ تمام نمی‌شود؟

وی تأکید کرد: روز وقف هم در پیش است، پیامبر (ص) فرمودند هر آدمی که از دنیا می‌رود اعمالش قطع می‌شود، هر کاری که میکرده دیگر تمام می‌شود اما سه چیز است که قطع نمی‌شود، یعنی به ما می گوید حواستان باشد این سه چیز را در زندگی داشته باشید که بعد از مرگ خیلی به کارتان می‌آید.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: حضرت در ادامه فرمودند یکی از آن سه چیز این است که علمی داشته باشید که مردم از آن علم استفاده کنند، خداوند مرحوم «محمدکاظم آشتیانی» و شهیدان «تهرانی مقدم» و «شهریاری» را رحمت کند، این‌ها علم داشتند، بسیاری از علما، فقها، اندیشمندان و ریاضیدانان در علوم و فنون مختلف چیزهایی از خودشان به یادگار گذاشتند که ملت‌ها از آن علوم در پزشکی، امنیت و عرصه‌های مختلف استفاده می‌کنند، این علمی است که پس از مرگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: دوم کسی که یک صدقه دائم‌الاستفاده را داده است، مثل این مسجدی که ما در آن نماز می‌خوانیم، خیلی از مساجد و مدارس ما علی‌الخصوص مدارس علمیه وقف است، سوم کسی که فرزند صالحی تربیت کرده که این فرزند صالح همیشه برای پدر و مادر دعا می‌کند، بنابراین این سه چیز همیشه در پرونده عمل آن کسی که از دنیا رفته جریان دارد و پرونده او بسته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با با بیان اینکه از مهمان‌نوازی مردم مهربان عراق و موکب‌داران عزیز در ایام اربعین قدردانی می‌کنیم، گفت: از خدا می‌خواهیم به موکب‌دارن و به ملت مؤمن و مهربان عراقی که با آغوش باز میزبان مردم کشورهای مختلف در حماسه اربعینی بودند اجر و پاداش عنایت کند.

آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: از کشور ما بیش از ۴ میلیون نفر از مرزها خارج شدند و جمعیت خیلی بیشتر از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف با محوریت حرم امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یاران باوفایشان در این حماسه عظیم حضور پیدا کردند که نشان دهنده عشق و ارادت روزافزون مردم به اهل بیت(ع) است و از خداوند می‌خواهیم هر سال بر این عظمت بیفزاید.

انتهای پیام
captcha