انس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند
کد خبر: 4169764
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
آیت‌الله عابدینی:

انس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند، گفت: اگر کسی قرآن را بشناسد احترام پدر و مادر، دوستی و رفاقت را هم می‌شناسد، می‌فهمد باید با چه کسی دوست باشد و با چه کسی نباید دوست باشد.

آیت الله عابدینی در جمع حافظان قرآن

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، روز گذشته، 27 شهریور در جمع حافظان دختر چند جزء قرآن کریم از شهر شال، گفت: بهترین کاری که ما در دنیا می‌توانیم انجام دهیم فهم قرآن کریم است، اگر کسی قرآن را بفهمد خودش را هم می‌فهمد، یعنی می‌فهمد آدم یعنی چه و خودش را می‌شناسد، اگر کسی قرآن را بشناسد خدا، قیامت و زندگی را هم می‌شناسد، اخلاق خوب را می‌فهمد و خوبی‌ها را یاد می‌گیرد، بدی‌ها را هم می‌فهمد و آن‌ها را کنار می‌گذارد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند، ادامه داد: اگر کسی قرآن را بشناسد احترام پدر و مادر، دوستی و رفاقت را هم می‌شناسد، می‌فهمد باید با چه کسی دوست باشد و با چه کسی نباید دوست باشد، اگر کسی قرآن را بفهمد زندگی را می فهمد، زندگی برای کسانی که قرآن را می‌فهمند شیرین می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شما دخترانی که حافظ جزءهایی از قرآن شده‌اید، همواره این راه را ادامه دهید و باعث شوید دیگران هم در همین مسیر وارد شوند، در مدرسه به هم‌کلاسی‌های خود پیشنهاد انس با قرآن و حفظ قرآن کریم را بدهید و سعی کنید دوستان خود را به این مسیر وارد کنید. وقتی فردی را به مسیر قرآنی می‌آورید، هم خود آن فرد ثواب می‌برد، هم ثوابی برای شما نوشته می‌شود که باعث شده‌اید او به این راه آمده است.

وی تصریح کرد: خدا پدر و مادران شما را حفظ کند که شما را این گونه تربیت کرده‌اند که علاقه‌مند به مباحث قرآنی و حفظ قرآن باشید، خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می‌فرماید «الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، یعنی همان كسانى كه ايمان آورده‏‌اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏‌گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى‏‌يابد.

در انتهای این دیدار آیت‌الله عابدینی به پرسش‌های قرآن‌آموزان و حافظان قرآن در رابطه با نحوه حفظ و تفسیر قرآن پاسخ دادند.

انتهای پیام
captcha