آمادگی حوزه علمیه قزوین در جهت ترویج فرهنگ وقف
کد خبر: 4174435
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

آمادگی حوزه علمیه قزوین در جهت ترویج فرهنگ وقف

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه علمیه در راستای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن به عنوان یک منبع پایدار، اثرگذار و تأمین کننده ضرورت‌های جامعه، از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

عرفانی مدیر حوزه علمیه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، سه‌شنبه ۱۸ مهر در مراسم تجلیل از متولیان موقوفات مدارس علمیه قزوین ضمن تبریک ایام به ویژه عملیات پر افتخار طوفان الاقصی، گفت: این عملیات نگاه جهان را به تحقق هرچه زودتر وعده الهی و پیروزی مستضعفین عالم تغییر داد و به همین جهت حمایت‌های جهانی مسلمانان و غیرمسلمانان را همراه داشت.

وی با اشاره به آیه کریمه «وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ»، اظهار کرد: این عملیات که نقطه عطف در جهان اسلام در رویارویی با رژیم منحوس صهیونستی بود، گنبد پوشالی آهنین رژیم غاصب را درهم فروریخت و رعب و وحشت را در دل رژیم کودک‌کش اسرائیل وارد کرد.

این مسئول با اشاره به حدیث نورانی امام علی(ع) «الصَّدَقَةُ و الحَبسُ ذَخیرَتانِ فَدَعُوهُما لِیَومِهِما»، صدقه و وقف ۲ ذخیره‌ هستند، آن‌ها را برای روز خودشان (قیامت) نگه دارید، اظهار کرد: صدقه و وقف ۲ ذخیره بسیار ارزشمند و ماندگار دنیا و آخرت هستند.

وی خاطرنشان کرد: صاحب عمل وقف در آخرت مفتخر به جایگاهی است که از طریق وقف به آن جایگاه می‌رسد لذا اگر کسی به آن روز فکر کند به‌طور حتم قدم در عرصه وقف و صدقات خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تعامل اداره اوقاف و امور خیریه را با دیگر نهادها امری ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجایی که نیت وقف بسیار ارزشمند است، اداره‌ای هم که مسئول موقوفات و صیانت واقفین است بسیار مقدس است، لذا تعامل این نهاد با بخش‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون بسیار ضروری و مهم است.

وی همکاری و همیاری حوزه‌های علمیه را با این نهاد مقدس بااهمیت دانست و گفت: حوزه علمیه در راستای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن به عنوان یک منبع پایدار، اثرگذار و تأمین کننده ضرورت‌های جامعه، از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عرفانی در پایان بیان کرد: امید است که جهان اسلام و جامعه مسلمین از وقف این منبع غنی و پایدار سیراب شود و به ضرورت‌های جامعه بشری پاسخ داده شود.

انتهای پیام
captcha