خانواده‌دار شدن ۳۶ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در قزوین
کد خبر: 4174612
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

خانواده‌دار شدن ۳۶ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۶ نفر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی به خانواده‌ها و اقوام دارای صلاحیت سپرده شده‌اند.

نقاشی کودکان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست برعهده بهزیستی است، گفت: این کودکان از سن نوزادی تا ۱۸ سال و به بالا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی به اهداف مهم از تشکیل این مراکز اشاره کرد و یادآور شد: تأمین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان و نوجوانان براساس الگوی اسلامی ایرانی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از طریق ارتقای سطح توانمندی‌های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این مراکز مورد توجه جدی قرار دارد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۶ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان قزوین، بیان کرد: ۶۸ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست طی ۶ ماه نخست امسال در شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان بهزیستی نگهداری شدند و طی این مدت ۳۶ نفر از این کودکان به خانواده‌ها و اقوام دارای صلاحیت سپرده شده‌اند.

دهباشی‌پور در پایان اظهار کرد: هم اکنون ۱۷۶ نفر از فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی استان در قالب بیمه عمر و پس انداز تحت پوشش بیمه هستند که از این تعداد ۸۴ فرزند ساکن مراکز شبانه‌روزی و ۹۲ فرزند تحت مراقبت در خانواده هستند.

انتهای پیام
captcha