پیگیری در جهت اجرای طرح «مهد مساجد» در قزوین
کد خبر: 4175403
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

پیگیری در جهت اجرای طرح «مهد مساجد» در قزوین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به ظرفیت مساجد برای استفاده در امور تربیتی کودکان، گفت : به منظور استفاده از همه ظرفیت‌ها، طرح «مهد مساجد» از طرف دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین در حال پیگیری است.

علیخانی مدیرکل بانوان قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، کبری علیخانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، در حاشیه بازدید از یکی از مهدکودک‌های استان قزوین، گفت: تربیت فرزندان زیر هفت سال در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین نظارت و ساماندهی وضعیت مهدکودک‌های استان ضروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: به منظور استفاده از همه ظرفیت‌ها، طرح «مهد مساجد» از طرف دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین در حال پیگیری است، در این طرح از ظرفیت مساجد در امر بازی و امور تربیتی کودکان بهره می‌بریم و برنامه‌های کابردی مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: پرورش استعدادهای کودکان همراه با بازی، الگوسازی برای خانه بازی‌های سطح شهر با توجه به آسیب‌های موجود در این بخش، ایجاد روحیه شادی و نشاط در کودکان، ایجاد علاقه به حضور در مساجد و  آسودگی والدین در پرداختن به کارهای عبادی در مساجد از جمله مزایای طرح مهد مساجد است.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، این مسئول خاطرنشان کرد: در بسیاری از مساجد بزرگ شهرهای مختلف استان امکان ایجاد فضای مناسب برای مهد وجود دارد و با همت دستگاه‌های متولی می‌توان از این فضا به بهترین شکل برای استفاده همه خانواده‌ها بهره برد.

علیخانی تصریح کرد: با توجه به اطمینان خاطری که عموم مردم به فضای مساجد دارند و روح حاکم به این فضای معنوی، امیدواریم برپایی این مهدهای کودک که نمونه‌های موفق آن در مناطق مختلف وجود دارد با استقبال خوب خانواده‌ها مواجه شود.

انتهای پیام
captcha