اقدامات دستگاه‌های دولتی در تحقق «جوانی جمعیت» ارزیابی شود
کد خبر: 4178901
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
معاون استاندار قزوین:

اقدامات دستگاه‌های دولتی در تحقق «جوانی جمعیت» ارزیابی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های دولتی در حوزه قانون جوانی جمعیت دسته‌بندی شوند و اقدامات آنها مورد ارزیابی قرار گیرد تا اگر در هر حوزه مشکل و چالش داریم بدون ملاحظه ورود پیدا کنیم.

کاظمی معاون استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان قزوین که شب گذشته، هشتم آبان برگزار شد، گفت: ستاد جوانی جمعیت یکی از جلسات مهم در سطح استان است که خروجی آن باید حل مشکلات و رفع موانع موجود در حوزه افزایش جمعیت باشد.

معاون استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه جمعیت رخ داده که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود، برخی دستگاه‌ها نیز عملکرد مناسبی ندارند که در این بخش باید نواقص و مشکلات شناسایی و در جهت حل آن قدم برداریم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید در حوزه جمعیت دسته‌بندی شوند و اقدامات آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد برای مثال دستگاه‌های حوزه مسکن، بهداشت و درمان، اقتصاد هر کدام در دسته خود مورد نظارت قرار بگیرند، اگر در هر حوزه مشکل و چالش داریم باید بدون ملاحظه ورود پیدا کنیم.

معاون استاندار قزوین خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات حوزه جمعیت بخش تشویق‌های درنظر گرفته شده در ماده شماره ۵ است، برخی از این تخفیفات در حوزه عوارض، پروانه ساخت و خدمات نظام مهندسی است که باید نظام مهندسی و همه شهرداری‌های استان این تخفیفات را اعمال کنند و افراد واجد شرایط بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، قطعاً هرگونه کوتاهی نسبت به اجرای ماده ۵ را پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر از قانون جوانی جمعیت مربوط به حوزه تسهیلات بانکی است که باید به صورت دائم رصد شود، همه مدیران باید مصوبات را رصد و به عنوان مسئولیت‌های مستمر به آن نگاه کنند، موضوع جوانی جمعیت باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار بگیرد.

معاون استاندار قزوین در پایان بر افزایش خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی، ارائه خدمات ویژه درمانی به مادران باردار، افزایش تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha