نسل‌کُشی در غزه غیرت جهانی را به جوش آورده است
کد خبر: 4179615
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
امام جمعه قزوین:

نسل‌کُشی در غزه غیرت جهانی را به جوش آورده است

امام جمعه قزوین گفت: آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد بحث چند کیلومتر مربع زمین نیست، بلکه تقابل بین حق و باطل است، نسل‌کُشی انسان‌های بیرحم و ظالم نسبت به مظلومان بی‌پناه است که غیرت جهانی را به جوش آورده است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که جمعه ۱۲ آبان در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، گفت: تمام مردم دنیا با قیام‌ها و تظاهراتی که دارند در پیشگاه پروردگار عالم شهادت می‌دهند که فرزندان مقاومت اسلامی در ایستادگی، شهامت، شجاعت و صبر هرچه که در توانشان بود تقدیم کردند و در حال انجام وظیفه هستند، این مجاهدان خم به ابرو نیاورده‌اند و فقط با خدا راز و نیاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ویدئوهایی که از غزه منتشر شده می‌بیینیم کودکی خردسال در حالی که مجروح است و درد می‌کشد، نجوای «الله اکبر» به زبان دارد، یا در بیمارستان می‌خواهند عضو کودکی را قطع کنند، نه داروی بیهوشی و بی‌حسی وجود دارد و نه امکاناتی هست، این کودک به همان شکل قطع عضو و جراحی می‌شود و با آیات قرآن و تلاوت قرآن خودش را آرام می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه عالم مظلومیت این مردم بی‌پناه و کودکان در معرض نسل‌کشی رژیم صهیونیست را شهادت می‌دهند، این مظلومان کسانی هستند که به ناحق از خانه‌هایشان بیرون شده‌اند و خدا آن‌ها را حمایت می‌کند، جرم آن‌ها این است که فقط می‌گویند ما بنده خداییم و ربّ ما خداست.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ملت نیست، یک مملکتی که محکم باشد ملت، دولت، ارتش، نیروی مسلح کارآمد، اقتصاد و مردم منسجم دارد و در میان مردمش اتحاد وجود دارد اما رژیم صهیونیستی ملت ندارد، چون ملت متشکل است از آدم‌های ریشه‌داری که در یک جغرافیا زندگی می‌کنند و به مرور زمان اقوام مختلف در هم تنیده می‌شوند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: صهیونیست‌ها یک مشت انسان‌های پراکنده، بیچاره و سرگردان هستند که به آن‌ها خانه داده شده که در این سرزمین جمع شوند و ظلم کنند، این‌ها در خانه مظلومانی نشسته‌اند که خون آن‌ها را ریخته‌اند، بنابراین صهیونیست‌ها ملت نیستند، حتی شهروند هم ندارند، چون در آنجا همه مسلح هستند و نظامی محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: صهیونیست‌ها دولت هم نیستند، برای اینکه دولت از میان ملت پیدا می‌شود، مردم با افکار و اندیشه‌های مؤمنانه، منسجم، دلسوزانه، عاقلانه و اندیشمندانه کسانی را به عنوان دست اندرکاران خود روی کار می‌آورند و تشکیل دولت می‌دهند، وقتی ملت نباشد دولتی هم وجود نخواهد داشت، این‌ها دست نشانده‌های فرمایشی هستند و نمی‌شود اسمشان را دولت گذاشت.

صهیونیست‌ها نه ملت هستند و نه دولت

آیت‌الله عابدینی افزود: بنابراین صهیونیست‌ها نه ملت هستند و نه دولت، بلکه مجموعه سرزمین‌های اشغالی یک پادگان و پایگاه نظامی است که اختیار این پادگان و پایگاه به دست آمریکا و هم‌پیمانان اوست، مانند پایگاه عین‌الاسد در عراق، دیرالزور در سوریه، این‌ها پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه هستند، سرزمین‌های اشغالی هم یک پایگاه از پایگاه‌های مختلفی است که آمریکا در مناطق مختلف داشته و دارد و توسط آمریکا هم اداره می‌شود.

وی بیان کرد: اگر ما زودتر شرّ آمریکا را از منطقه کم کرده بودیم، اکنون دیگر رژیم اشغالگر قدس وجود نداشتند، این‌ها فوراً آمدند پایگاه خود را تقویت کردند، لانه جاسوسی آمریکا در ایران هم دقیقاً همین طور بود، آن هم سفارتخانه نبود، محل سیاست و روابط دیپلماسی نبود، بلکه یک پایگاه از پایگاه‌های آمریکا بود که از آنجا فرمان کشتار مردم را در میدان ژاله تهران یا هر جای دیگری صادر می‌کردند.

این مسئول ادامه داد: بنابراین لانه‌های جاسوسی در سراسر دنیا و پایگاه‌های نظامی آمریکا مراکز شرارت و فتنه در کشورهای مختلف هستند، امیدواریم همان‌طور که اکنون در عراق و سوریه پایگاه‌های آمریکایی به شدت ناامن شده‌اند، پایگاه اصلی‌شان یعنی سرزمین‌های اشغالی هم از چنگ‌شان بیرون آورده شود.

وی تأکید کرد: آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد بحث چند کیلومتر مربع زمین نیست، بلکه تقابل بین حق و باطل است، بحث در مقابل هم قرار گرفتن ایمان و کفر است، نسل‌کُشی انسان‌های بیرحم و ظالم نسبت به مظلومان بی‌پناه است، این است که غیرت جهانی را به جوش آورده و همین امر باعث شده رفراندوم بین‌المللی اتفاق بیفتد و صهیونیست‌ها در همه جای دنیا مورد نفرت قرار بگیرند.

امام جمعه قزوین افزود: در برخی کشورها با حدّت و شدت جوانمردانه بیشتری سفارت صهیونیست‌ها را تعطیل کرده‌اند، برخی کشورها نیز جلوتر آمده‌اند و اعلام جنگ با رژیم منحوس صهیونیستی کرده‌اند و اظهار کرده‌اند ما باید در جنگ با این پدیده شوم بایستیم، برخی کشورها هم رفتارهای دیگری داشته‌اند اما در حالت کلی نفرت جهانی علیه صهیونیست‌ها به وجود آمده است.

کودک‌کُشی آمریکایی‌ها سابقه دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز را در پیش داریم، در ۱۳ آبان ۵۷ مستکبران آمریکایی و صهیونیستی با استفاده از واسطه‌های داخلی خود تعدادی از دانش‌آموزان ما را به شهادت رساندند، یعنی کودک‌کُشی توسط این‌ها سابقه داشته است، در قزوین هم رژیم دست‌نشانده آمریکایی در هفتم دی ۵۷ دست به کودک‌کُشی زد و برخی از شهدای آن روز هم کودک بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در سال ۵۸ دولت موقت، یعنی دولت مهندس بازرگان پس از تسخیر لانه جاسوسی استعفا داد، چون دید با این روند محکم و جدی انقلاب نمی‌تواند همگام باشد و خودش را کنار کشید، چراکه غیر از این کاری نمی‌توانست بکند، با روی کار آمدن نیروهای انقلابی جایی برای افرادی که سازش‌کاری، مذاکره با غرب و عدم فهم درست از دشمنان داشتند وجود نداشت و کاری با این‌ها پیش نمی‌رفت، به همین دلیل مجبور به استعفا شدند.

انتهای پیام
captcha